Jurnaliştii bulgari l-au găsit pe fostul proprietar al avionului misterios care a traversat ilegal România, Ungaria, Serbia și Bulgaria. Conform reporterilor de la OFFNews, acesta este Bronius Zaronkis, un fost pilot militar cu o vastă experienţă de zbor. El susține că a vândut recent avionul unei companii din Sofia, iar cumpărătorii sunt „români sau ucraineni”.
Bronius Zaronkis este lituanian, are 72 de ani şi ar fi vândut avionul chiar sâmbăta trecută unei firme din Sofia.
Mai mult decât atât, pilotul spune că unul dintre cumpărători era un bărbat de 50 de ani care avea experienţă de zbor.
Avionul a fost fabricat in 1962, însă a fost eliminat de pe lista aeronavelor, în ciuda faptului că are un număr de înregistrare pe carenă, ceea ce înseamnă că nu avea dreptul de a zbura, spun jurnaliștii bulgari.
„Da, am cerut să fie radiat.”, a declarat fostul pilot militar pentru jurnaliștii de la OFFNews.
Întrebat dacă are mai multe detalii despre cumpărători, acesta a răspuns:
B.Z. „De unde să știu? L-au cumpărat de la mine niște persoane. Unde au zburat, nu știu.
Rep: Cand s-a întâmplat asta? Când l-au cumpărat?
B.Z. L-au cumpărat… a fost sâmbătă?
Rep: Acum, sâmbăta trecută?
B.Z. Da, da.
Rep: Și cine sunt cumpărătorii? Ce fel de oameni?
B.Z. Ei bine, nu știu, nu cred că erau bulgari. Poate din Romania sau Ucraina.
Rep: Vreun nume?
B.Z. Nu știu, nu știu.
Rep: Și ai auzit atunci ce s-a întâmplat cu avionul tău după vânzare?
B.Z. Da da. Am auzit.
Rep: Cum este posibil? Am verificat avionul, a fost fabricat in 1962, are 60 de ani. Dar, mai important, din ceea ce am văzut în înregistrări, este anulat ca avion, de fapt nu ar trebui să zboare.
B.Z. Pardon?”
Autoritățile bulgare continuă cercetările după ce mai mulți polițiști i-ar fi văzut pe cei doi bărbați. Aparatul de tip Beechcraft, care a decolat din Ungaria și a traversat ilegal spațiul aerian al României și Serbiei a intrat în Bulgaria miercuri seară, în jurul orei 19:09. Din primele informaţii avionul a aterizat în Bulgaria pentru a fi alimentat cu canistre pe care le aveau în interior aeronavei.
Pănă în acest moment autorităţile bulgare nu au reușit să-i prindă pe cei care au pilotat acest avion produs în urmă cu 60 de ani.
Avionul de mici dimensiuni, la bordul căreia se aflau două persoane a decolat din Ucraina, din zona Debreţin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat și fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare.
Acesta a fost interceptat de două aeronave militare ale Forţelor Aeriene Ungare, însă,nu a răspuns semnalelor.
După retragerea aeronavelor maghiare, puţin înainte de ora 18, ţinta a fost preluată în România de avioane F-16 românești și americane cu sediul la Baza Aeriană Fetești.
Cele două aeronave F-16 române au încheiat misiunea de poliție aeriană și au aterizat la Fetești în jurul orei 19.46. Piloții militari au îndeplinit sarcini de protecție a spațiului aerian și au însoțit în permanență aeronava civilă.
Nici de această dată echipa de zbor nu a răspuns interogărilor radio şi nici semnalelor vizuale.
La ora 19.00, avionul a intrat în spaţiul aerian al Serbiei, într-o zonă aflată între Drobeta Turnu Severin și Korbovo, iar 10 minute mai târziu a ajuns şi în Bulgaria. Cele două aeronave F 16 române au încheiat misiunea în jurul orei 19.46.
Autorităţile bulgare au găsit avionul la scurt timp după aterizare. Aeronava avea încă motorul cald.