Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, joi, că a amendat compania Blue Air cu două milioane de euro, în contextul crizei în care mii de zboruri s-au anulat în Europa.
„În urma neregulilor constatate în ultimul an si jumătate, din care amintim circa 11.300 de zboruri anulate, pentru care consumatorii, din 20 de țări membre UE, au plătit peste 66 milioane de lei, în timp ce operatorul nu le-a respectat drepturile, ANPC a amendat Blue Air cu două milioane de euro. De asemenea, Autoritatea a alertat statele membre UE cu privire la neregulile înregistrate.
O altă alertă către țările din spațiul european a fost emisă cu privire la alți doi operatori aerieni: Wizz Air și Ryan Air”, au transmis, joi, reprezentanții ANPC.
Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), declara recent pentru Gândul că săptămâna aceasta se finalizează primul proces verbal în urma investigației la companiile aeriene care activează în țara noastră. Controalele au început în urma sutelor de sesizări privind anularea zborurilor.
„Săptămăna viitoare se finalizează unul dintre procesele verbale și probabil că în funcție de anumite date pe care încă le colectăm și le verificăm, undeva la sfârșitul săptămânii viitoare o să le finalizăm și pe celelalte două” , a declarat, pentru Gândul, Paul Anghel, director general al ANPC.
Potrivit lui Anghel, companiile verificate vor primi amenzi „la cifra de afaceri”, pe lângă alte sancțiuni.