Popularitatea modelului electric Dacia Spring lansat recent de producătorul de la Mioveni este în creștere, însă noii proprietari se plâng acum de numeroase probleme în service din cauza lipsei pieselor de schimb. Anul trecut s-au vândut 27.800 de mașini Dacia Spring în primele cinci luni ale lui 2022 s-au înregistrat 16.000 de unități vândute.
Numărul celor care cumpără mașini electrice este în creștere în România, iar Dacia Spring este printre mașinile preferate, datorită prețului extrem de accesibil pentru o mașină electrică de tip SUV. Unii dintre cei care au achiziționat deja mașina descoperă diferite probleme legate de încărcare sau de aerul condiționat.
O nouă situație este relatată de proprietarul unei mașini electrice de la Dacia, care s-a ales cu mașina avariată în urma unei tamponări.
Incidentul a avut loc pe 2 iunie, însă mașina este în service din cauza demersurilor complicate care sunt necesare și a lipsei pieselor de schimb, după cum a relatat acesta pe Facebook.
„Din păcate am avut parte de o tamponare cu un Passat care a uitat să oprească la STOP. I-am îndoit puțin ușa iar eu am ieșit “sifonat” ca în fotografie.
Dar nu asta e problema, eu sunt foarte mulțumit de SPRING. Însă din data de 2 iunie mă tot chinui sa o repar. După 3 săptămâni în care am tot trimis și retrimis documente și poze la asigurator, mașina stă de o lună în service pentru că nu reușesc să găsească o capotă motor.
Și după declarațiile celor de acolo, va mai sta încă ceva timp acolo. Ciudat”, a scris șoferul pe Dacia Spring România.
„Sunt o mulțime de piese care vor fi înlocuite. Aripi, far, semnalizare, senzori, parbriz, etc. Toate au fost comandate, sunt pe drum. Capota nu se găsește. Din păcate, mașina e demontata, cu o folie pe ea. “Indisponibilizată în service”, cică”, a completat autorul postării într-un comentariu.
„Idem și aproape la fel. De două luni e mașina în service. Mai lipsește amortizor și un difuzor pentru aer.”
„Accidentul, un nene cu Renault Laguna 1 a uitat să acorde prioritate de dreapta. A mea, bară, aripă, faruri, amortizor, calculator, și alte cele, plastice și ce-o mai fi. Renaultul O ZGÂRIETURĂ, atât!”, comentează un utilizator care postează și fotografia de mai jos.
Comentariile la postarea inițială au continuat, mai mulți șoferi împărtățind probleme similare:
„Ești bine, eu de aproape 4 luni nu am nici măcar termen livrare ca să înceapă măcar reparația.”
„Din ianuarie aștept și sun la Dacia pentru o bară față, norocul meu că este doar o fisură în și pot circula cu ea, e un coșmar cu piesele pentru ele.”
„La mine a durat 3 luni și 2 zile să vină piesele. Doar că eu am putut să circul cu ea în acest timp.”
„4 luni a stat mașina în service.”
„Din păcate este o problemă majoră a pieselor de schimb pentru modelele electrice de la Renault! Cum o parte din Dacia a fost cumpărată de Samsung, încă nu au dat licențele de fabricație către terți! O să mai fie problema asta încă vreo 2-3 ani! Până atunci, conduceți prudent!”