Haosul din aeroporturi continuă, curse întârziate cu orele și bagaje așteptate. Victor Ciutacu: „E o demență pe Otopeni”

Haosul din aeroporturi continuă, curse întârziate cu orele și bagaje așteptate. Victor Ciutacu: „E o demență pe Otopeni”
Sursa foto: Victor Ciutacu
Publicat: 21/08/2022, 15:13

Jurnalistul Victor Ciutacu și-a împărtășit pe Facebook experiența neplăcută pe care a avut-o cu operatorul aviatic, compania moldovenească HiSky, care a plecat cu câteva ore întârziere din Antalya spre Otopeni. Mai mult, pe aeroportul din țară a trebuit să aștepte o oră pentru a intra în posesia bagajelor.

La fel cum au pățit mii de români, dar și călători de pe toate continentele, „aventurile” pasagerilor aerieni continuă în aeroporturi. Nervii pasagerilor au fost întinși la maximum, sâmbătă, 20 august, pe aeroportul Otopeni, unde curse au fost amânate sau anulate, iar tratamentul din partea operatorilor aerieni era mizerabil, potrivit unui val de reclamații primite de Gândul.

În aceeași situație a fost și jurnalistul Victor Ciutacu care a povestit finalul nefericit al concediului în Antalya, de unde a plecat cu aproximativ cinci ore întârziere. Este vorba de cursa charter din Antalya H41578, operată de agenția Fibula, care a ajuns cu aproape cinci ore întârziere la Otopeni, după ce a plecat de dimineață cu patru ore întârziere, că au schimbat un cauciuc pe pistă și, dupa aia, s-au luat și călătorii la bătaie, iar între timp, a mai făcut și o cursă Antalya-Baia Mare și retur, după cum a povestit jurnalistul.

„Și din Doha sau Dubai ajungeam mai repede”

„Ce poate fi mai înălțător decât ca, după o săptămână de concediu liniștit, înainte cu o oră de a pleca spre aeroport, să te anunțe agenția să nu te grăbești, fiindcă new-entry-ul aviatic HiSky anunță o întârziere de minim 245 de minute? Din Antalya la Otopeni, nu din fundul Asiei exotice… Motivele? Între altele, pentru că de la București a plecat cu 4 ore întârziere, timp în care a schimbat o roată la locul faptei, ca la service-urile sătești, și s-au bătut un pic călătorii la poartă. Și fiindcă, într-o singură zi, aceeași aeronavă face, legat, București – Antalya, Antalya – București. Într-un final, în loc de 17:40, am decolat la 22:40. Și am aterizat după miezul nopții, cu o întârziere de peste 4 ceasuri juma, chiar spre cinci. Ca să fie lucrarea completă, al mai stat un ceas bătut pe muchie și la bagaje, că păream odihniți și plini de viață”, a scris jurnalistul pe Facebook.

El a anunțat că va cere despăgubiri companiei, care este unul dintre drepturile pasagerilor, chiar dacă este vorba de o întârziere, nu o anulare a unei curse. „Fără mare nădejde, deși nu suntem reclamagii de vocație, o să cerem despăgubiri. Ceea ce ar trebui să facă toată lumea. De undeva, bătaia de joc a companiilor aviatice trebuie curmată”, a scris Victor Ciutacu.

„E o demență pe Otopeni, se așteaptă minim o oră la bagaje, câte cinci curse băgate pe aceeași bandă. Și din Doha sau Dubai ajungeam mai repede”, a explicat el, pentru Gândul.

Deși a așteptat o oră pentru a-și lua bagajele, Victor Ciutacu se poate declara un caz fericit, spre deosebire de românii care au așteptat peste două săptămâni pentru a li se găsi și returna bagajele rătăcite după o cursă cu Austrian Airlines, cu escală la Viena, din Palma de Mallorca.

„Ca să fie treaba oablă, la 1 noaptea, frânți, a trebuit să mai suportăm și isteriile unei creaturi bizare, angajată la firma de pază care deservește Aeroportul Henri Coandă București. Ne-a anunțat strigat și agresiv că nu avem voie „să parcăm” bagajele pe locurile destinate mașinilor oficiale, ne-a amenințat cu poliția și ne-a zis sfidător că, de când cu străinătatea, ne-am luat lumea în cap”, a conchis jurnalistul.

Aeroportul Otopeni / Sursa:Alexandra Pandrea – caracter ilustrativ

Care sunt drepturile pasagerilor aerieni

HiSky este una dintre companiile aeriene noi din România. Autoritatea Aeronautică Civilă Română a emis la data de 11 decembrie 2020 certificatul de operator aerian (AOC) companiei HiSky Europe. Primul zbor comercial a avut loc pe 5 martie 2021, iar la finalul primul sezon de operare (martie – octombrie 2021), peste 110.000 de pasageri au zburat cu HiSky, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

Potrivit raportului de activitate pe anul trecut al Autorității Aeronautice Civile Române, anul 2021 a reprezentat o creștere semnificativă în ceea ce privește cererile de acordare a certificatului de operator aerian, nu mai puțin de nouă cereri noi fiind înregistrate, pentru șase din acestea AACR emițând documente de certificare.

De amintit că Autoritatea Naționale pentru Protecția Consumatorilor sfătuiește clienții companiilor de zbor să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente. În esență, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat, iar acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și Centrul European al Consumatorilor România, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit. Sunt prevăzute compensații și în cazul pierderii bagajelor, conform prevederilor detaliate în ghidul ECC România.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Vin ninsorile în București. Și chiar mai repede decât ne așteptam, potrivit meteorologilor EaseWeather
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Negocieri secrete între Ucraina și Rusia, dezvăluite în presa Germană. La ce nu vrea să...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
"Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur"...
Escorte, păcănele, spiritism și… căței plimbați! Documente explozive în scandalul dintre Oana Zăvoranu și fostul...
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Regele Felipe al Spaniei, împroşcat cu noroi şi huiduit în timpul vizitei sale în localităţile distruse...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Explozia de pe autostrada A7 i-a luat viața unui muncitor! Mesajul postat de Sorin Grindeanu,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Alegeri prezidenţiale Republica Moldova 2024, turul al II-lea: Votul în Republica Moldova s-a încheiat /...
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Anunţ şoc despre BORCEA. Ce a făcut, de fapt, în puşcărie: Îl bătea și pe...
Tragedie cumplită în România. Jurnalista Rodica Sărmaș Furnea a murit într-un accident înfiorător
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu