Poate că, nu de puține ori, ați încercat în zadar că scoateți bani de la un bancomat, iar ATM-ul să „refuze” această operațiune, din diverse motive. Mai mult, ce te faci când nu este vorba nici de banca la care ai deschis contul respectiv sau aparține acesteia, dar nu se află în apropierea filialei?!
Ei bine, dacă bancomatul se află în chiar în interiorul băncii sau în imediata apropiere a clădirii, iar problema se petrece in timpul programului de lucru, rezolvarea este mai simplă pentru că te poți adresa imediat angajaților și aceștia te vor ajuta imediat să îți recuperezi banii.
Dacă nu ești în timpul orelor de lucru, dar bancomatul aparține băncii care ți-a emis cardul, atunci poți depune o contestație pentru ca suma respectivă să fie restituită în contul tău.
Dacă ATM-ul cu probleme aparține altei bănci decât cea care ți-a emis cardul, atunci va trebui să iei legătura cu banca emitentă a cardului tău, dar și cu cea care deține bancomatul care nu ți-a dat banii.
În acest caz, este indicat să reții locația bancomatului, data și ora exactă sau aproximativă a incidentului. Mai mult, dacă pe ecranul bancomatului a apărut vreo eroare, încearcă să reții textul, ca să poți oferi cât mai multe detalii în cadrul contestației pentru o rezolvare rapidă a situației neplăcute.
În ultimul caz, dacă celelalte soluții nu au dat rezultate, poți să te adresezi direct Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).