Cu siguranță v-ați întrebat cel puțin o dată care este motivul pentru care, pe sticlele de ketchup, apare un număr anume.
Mai exact, este vorba despre numărul 57, pe care îl găsim pe sticlele de ketchup ale celui mai renumit producător de sos de roșii, Heinz.
Ei bine, potrivit kueez.com, numărul respectiv gravat pe sticlele de ketchup are legătură cu problemele cu care ne confruntăm atunci când încercăm să scoatem sosul din sticlă.
Astfel, potrivit sursei citate, tot ce trebuie să faceți este să întoarceți sticla la un unghi de 45 de grade și să apăsați pe acel „57”. Sosul va ieși mult mai ușor din sticlă.
Alte surse spun altceva. Potrivit Wikipedia, spre exemplu, Henry J. Heinz, fondatorul companiei Heinz, a introdus sloganul de marketing „57 de soiuri de produse conservate” în 1896. Mai târziu, acesta a susținut că a fost inspirat de o reclamă pe care a văzut-o în timp ce mergea cu trenul, o reclamă la un magazin de pantofi cu „21 de stiluri”.
Motivul pentru care acesta a ales „57” este neclar. Heinz a spus la acea vreme că a ales „5” pentru că era numărul lui norocos, iar numărul „7” era numărul norocos al soției sale.
Cu toate acestea, Heinz a mai spus că numărul „7” a fost selectat în mod special din cauza „influenței psihologice a acestuia și a semnificației sale pentru oamenii de toate vârstele”.
Primul produs care a fost promovat sub noul slogan „57 de soiuri” a fost hreanul preparat. Până în 1940, termenul „Heinz 57” a devenit atât de puternic asociat cu compania, încât numele a fost folosit pentru a comercializa un sos de friptură.
Vâscozitatea relativ ridicată a ketchupului poate face turnarea acestuia dintr-o sticlă oarecum dificilă, astfel că au apărut mai multe legende urbane în jurul acestui fenomen. Potrivit acestor legende, atingerea repetată a numărului „57” de pe o sticlă de ketchup Heinz face ca acesta să curgă mai rapid și mai ușor.