Evenimentul de modă organizat de Primăria Capitalei, în colaborare cu ARCUB a prezentat ținutele „Bucureștiului atemporal”, realizate de analistul de modă Alin Gălățescu. Pasionații de artă s-au bucurat de costumațiile divine purtate cu grijă de modele, dar și de cântăreața Monica Anghel, care a urcat pe podium într-o creație a analistului de modă.
Critic, dar și creator de evenimente, Alin Gălățescu a susținut o prezentare de modă complexă, cuprinzând creații ale mai multor designeri români. Aceasta a fost denumită ”Bucureștiul de altă dată”, care a marcat perfect elementele, rădăcinile și parcursul modei de-a lungul anilor.
La acest show de fashion numit „BUCUREȘTI 565”, unde au defilat pe podium mai multe modele, a fost prezentă și Monica Anghel, care a urcat pe podium cu o ținută specială pentru acest eveniment inedit.
Monica Anghel a declarat că experiența a fost una deosebită și a recunoscut că este mult mai greu la concerte, dar îi place să fie profesionistă oriunde merge. Cântăreața a venit devreme și a făcut repetiții înainte să defileze pe podium.
Evenimentul a fost realizat cu ajutorul Primăriei Capitalei, iar cei prezenți s-au putut bucura de muzica deosebită și de spectacolul care a explorat moștenirea estetică.
De asemenea, show-ul de modă ”BUCUREȘTI 565” a făcut parte din seria de evenimente ”Fashion Moments”, iar dacă primul show a integrat simboluri ale culturii nipone și autohtone în ținute moderne pentru expoziția „Chimonoul întâlnește IA”, al doilea show a fost intitulat „Recucerirea Micului Paris”, dedicat modei bucureștene interbelice.
Alin Gălățescu a declarat, în exclusivitate pentru Gândul că viziunea îi aparține, iar în primăvară vor exista proiecte noi: „Este o proiecție a viziunii mele asupra esteticii Capitalei noastre, a esteticii oamenilor și a căutărilor designerilor români din viitor, eu fiind la închiderea unei trilogii a creației care a început cu IA românească vs chimonoul japonez, a continuat cu recucerirea Micului Paris, și iată, s-a finalizat cu acest București 565. Urmează, cel mai probabil în primăvară, să încep o trilogie nouă a căutării de sine.”
De asemenea, producătorul de film Dominic Dembisnki a ținut să își exprime părerea despre evenimentele de modă ale lui Alin Gălățescu, în cadrul cărora fiecare ținută are povestea sa.
„Recunosc că nu sunt un pasionat de modă. Recunosc că cel mai mult m-a interesat costumul de teatru…Recunosc că am deprins o reală filozofie a costumului urmărind de un timp spectacolele de modă ale lui Alin Gălățescu. Aduce la rang teatral în primul rând selecția stiliștilor cu care colaborează. Impune teme inedite, curajoase, lucrează sincretic: imagine, femeie, vesmânt, muzică și ambient inedit decorativ. De aceea îl consider un coleg regizor viziona”, i-a transmis regizorul lui Gălățescu.
„Spectacolele lui nu sunt simplisime evenimente mondene, ci fapte artistice care valorează stiliști de mare clasă. Azi, din nou, după teribila invocare a frumuseții cosmice, dedicată anotimpului în curs, prefigurat de harurile Cerei Mihăilescu, am asistat la o pregustare a viitorului unui București secular, risipit de istorie, dar recoagulat spre un viitor distopic poate? De femei drapate de marii stiliști români actuali care merită toată admirația. Au defilat genuri diferite, dar cumva unitare în eleganța lor baroc pretențioasă. Fetele rasate, plutind parcă, au fost fiecare un scurt poem-un haiku mai degrabă”, a continuat Dominic Dembinski.