George Ungureanu, un medic neurochirurg din Cluj-Napoca, a rămas fără loc în cursa Wizz Air, din 10 septembrie, care trebuia să-l ducă la Barcelona pentru un training la un spital de top.
„Când mi-am cumpărat biletul am bifat și opțiunile bagaj de cală, priority boarding și check-in la aeroport. Am dat niște bani în plus și mi-am luat toate opțiunile acestea în ideea de a nu avea surprize”, povestește medicul pentru Adevărul.
Ajuns la aeroport cu circa două ore și jumătate înainte, pentru a fi sigur că ajunge la destinație, are o surpriză. A rămas fără loc. I s-a explicat că Wizz Air a făcut overbooking, adică a vândut mai multe bilete decât locuri.
„Doamna mi-a spus că urmează să-mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare. Și dacă cumva altcineva nu se prezintă la zbor, locul lui îmi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt „overbooked”. Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe”.
Compania a anunțat o întârziere de două și apoi de patru ore. I s-a spus că dacă nu așteaptă până la îmbarcare, pierde biletul de avion și banii, fiindcă nu a fost acolo în eventualitatea în care ar fi aparut un loc.
A încercat să afle mai multe la linia de asistență telefonică ce costa 1,19 euro/minut. După 8 minute de așteptare și 6 minute de conversație cu un angajat Wizz Air care nu vorbea română a aflat ce știa deja: nu are loc în avion.
„Eu am vorbit în engleză cu el, dar mă îndoiesc că toți cei care au nevoie de asistență știu engleza. În plus, ce fac cei care sună de pe o cartelă prepay? Wizz Air nu are niciun angajat la aeroport. E o lipsă de respect”, a spus el.
După circa 7 ore de așteptare, George a reușit să prindă un loc în avion, deoarece cineva renunțase. Astfel, el a renunțat să dea în judecată compania aeriană, dar își va cere despăgubirea de 250 de euro pe care Wizz Air o datorează întrucât cursa a întârziat mai mult de 3 ore.
„Adevărul” a întrebat Wizz Air dacă există o soluție pentru a evita să fim victimele overbooking-ului. La întrebarea despre politica overbooking Wizz în România, răspunsul a fost:
„În conformitate cu practica internațională a industriei aeriene și cu legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor, Wizz Air permite overbookingul într-o măsură foarte mică pe rutele sale cele mai populare pentru a permite mai multor pasageri să călătorească în cazul în care locurile pasagerilor care nu se prezintă la zbor rămân libere.
În situația extrem de puțin probabilă în care toți pasagerii se prezintă, voluntarilor li se oferă opțiuni de a călători mai târziu sau ultimii pasageri care fac formalitățile de check-in sunt reprogramați pentru următorul zbor și compensați conform legislației privind drepturile pasagerilor”.