Costurile la energie electrică și gaze au crescut enorm în ultimele luni, astfel că facturile au devenit din ce în ce mai greu de plătit. Din nefericire, lucrurile se complică mai mult decât atât.
Se pare că furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor.
Iar acest lucru nu este deloc în regulă, pentru că atunci când se vor emite, facturile vor reprezenta consumul pe două sau chiar mai multe luni.
Zoltan Nagy Bege, vicepreședinte ANRE, a explicat ce pot face românii care nu primesc factura la curent electric la timp.
”Într-adevăr, de la 1 septembrie, ordonanța 119 a adus niște modificări în privința legii cu privire la plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale. În cazul consumatorilor casnici, singura categorie în cazul cărora există diferențe față de perioada anterioară, deci de la 1 aprilie până la 31 august, este categoria care beneficiază de prețul de 80 de bani pe kWh, adică cei care în 2021 au consumat între 100 și 300 de kWh. În cazul acestei categorii de consumatori, plafonul de 80 de bani se acordă de la 1 septembrie doar până la primii 255 de kWh consumați lunar. Nu cred că e vorba de câteva luni de întârziere a facturii, eu cred că o întârziere de 1-2 săptămâni e acceptabilă. Nu cred că e atât de complicat pentru furnizori să nu reușească să adapteze softurile”, a spus Zoltan Nagy Bege.
Însă, dacă sunt consumatori care se sperie de întârzierea facturilor, vicepreședintele ANRE a explicat cum se poate face plata în avans, chiar dacă nu există factură.
”Nu este o obligație pentru un client, un consumator, să facă plăți în avans. Dacă dorește să facă această plată în avans, pe fiecare factură există un cont curent sau chiar mai multe conturi bancare la diverse bănci, unde foarte mulți plătesc online lună le lună în aceleași conturi pot fi achitate. Bineînțeles, trebuie specificat contul de client, numărul lor sau niște date prin care să poată să fie identificate. Dacă plătesc mai mult decât facturile care vor veni, banii nu se pierd, se reportează, se iau în calcul la următoarele facturi. Până la urmă, dacă lucrurile se normalizează și furnizorii se adaptează la noua legislație, facturile la un moment dat vor veni lunar”, a precizat vicepreşedintele ANRE.