Mașinile vor putea fi ridicate și dacă sunt parcate pe trotuar, nu doar pe carosabil, în zonele cu interdicție, potrivit modificărilor aduse Codului Rutier. Schimbarea i-a revoltat pe șoferi, care acuză autoritățile că nu au amenajat suficiente parcări, dar s-au grăbit să schimbe legislația.
Fără alte soluții de parcare care să fi fost găsite în ultimii 30 de ani de autoritățile locale din Capitală, șoferii au rămas doar cu varianta opririi și staționării pe trotuare, dacă în zonă nu există indicatoare care să interzică parcarea.
După ce modificarea Codului Rutier va fi promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial, parcarea nu va mai fi permisă nici pe trotuare.
Șoferii din București sunt revoltați de schimbarea Codului Rutier, care le-ar putea aduce nu doar amenzi, ci i-ar pune și în situația să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a-și recupera mașinile ridicate de autoritățile locale de pe trotuare. Cu atât mai mult cu cât modificarea vine la scurt timp după ce Primăria Capitalei a pus taxă pe locurile de parcare pe care le administrează pe drumurile principale.
„Inițiativa ar fi bună, dar în momentul în care ar face și parcări. Din moment ce nu sunt parcări și vrei să ajungi la un magazin, la o instituție și nu ai unde să parchezi mașina… e greu. Și atunci, căutăm și noi un loc de parcare pe trotuar. Nici pe trotuar, nici pe carosabil e foarte greu. Și asta mai ales în cartiere. În centru hai să zicem. Ajungem cu taxiul. În cartiere, însă este foarte, foarte greu. La bloc, unde stau eu, la apartament, în general o familie are două mașini și nu ai voie decât la un loc de parcare. Parcările reprezintă 20% din blocul respectiv. E foarte greu!”, a spus un șofer indignat de situație.
„E cu dus și întors, deoarece nu sunt locuri de parcare. Dacă le-ar ridica, vor fi multe mașini… De exemplu, eu mă duc acasă și unde o las, ce fac? Dacă o pot lăsa la doi, trei kilometri, unde este o parcare mai mare, tot nu e bine, pentru că este departe”, a spus un alt șofer.
După ce se va rezolva problema cu parcările, de acord. Până atunci, nu. Este singura țară civilizată care nu are niciun fel de parcare”, a spus un alt șofer.
„Cele care au o singură roată pe trotuar, în mod normal nu ar trebui ridicate. Cele care sunt în totalitate pe trotuar și nu au un metru între trotuar și mașină, pe unde poate să încapă un cărucior cu copil sau oamenii cu deficiențe, în cărucior. Probabil că la asta se gândesc. Sunt două sute și ceva de mii de parcări la două milioane de mașini”, a arătat un alt șofer.
Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, spune că, după ce modificările vor fi aplicate, se va ajunge la haos.
Va fi un circ etern. Va fi urât de tot. Ideea este următoarea: să vedem cum va ieși aplicarea. Până acum sunt toate bune și frumoase, dar la aplicare… Cei care locuiesc în anumite zone, ce trebuie să facă? Să lase mașina la cinci, șapte kilometri? Nu e în regulă”, a spus Lucian Diniță, pentru Gândul.
Legislația încă în vigoare prevede că mașinile pot fi parcate pe trotuar dacă nu sunt indicatoare sau marcaje care să interzică oprirea sau staționarea și dacă șoferii lasă un spațiu de cel puțin un metru lățime pentru pietoni.
Codul Rutier prevede că Poliția rutieră „poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea și depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administrațiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz”.