Președintele USR, Cătălin Drulă, a plătit recent o postare pe Facebook prin care a obținut o vizibilitate mai mare pe rețeaua socială. Vizibilitatea a adus cu sine foarte multe comentarii, majoritatea fiind însă negative.
Postarea plătită a avut ca scop promovarea președintelui USR, astfel încât mesajul acestuia să fie văzut de cât mai mulți potențiali votanți aflați pe Facebook. Metoda de promovare a partidului și liderilor politici în online este, de altfel, una dintre rețetele care a adus USR în Parlamentul României.
Acum însă, lucrurile arată foarte diferit. La postarea lui Cătălin Drulă oamenii au lăsat într-o majoritate covârșitoare comentarii negative, semn că bazinul principal de susținere al USR, capacitat până acum în mediul online, este dezamăgit:
”Lumea a luat odată țeapă cu #rezist…#rezist era de fapt USR. Voi ați liberalizat prețul la energie, voi ne-ați ținut în casă (covid) nu o să uităm”, a răspuns probabil unul dintre foștii simpatizați ai Uniunii Salvați România.
Unul dintre motivele erodării atât de puternice a USR pare a fi legat de calitatea primarilor pe care acest partid i-a susținut. Atât Nicușor Dan, cât și Clotilde Armand au fost menționați în comentariile celor dezamăgiți de promisiunile useriștilor:
”Cheltuiți bani degeaba pe sponsorizările astea, nu vă mai votează nimeni. Nicușor și Clotilde sunt exponenții voștri și vă fac de râs, văd că vă e rușine să vă mai asociați cu ei”, a comentat la postare unul dintre internauți. Acesta a primit la comentariu aprecierea mai multor utilizatori de Facebook.
Un alt comentariu referitor la lipsa de competență a liderilor USR este: ”Cu portul Constanța ce ați făcut? Zero investiții? Zero viziune.”
Și scandalul iscat de falimentul companiei Blue Air a fost considerat un eșec al fostului ministru al Transporturilor: ”Anul trecut de ce nu ne-ai spus că Blue Air este în faliment și nu ai vrut să-i primești reprezentanții în biroul ministerului?”, a fost întrebat Cătălin Drulă.
În ciuda tuturor comentariilor negative primite, postarea lui Cătălin Drulă nu a fost una controversată. Acesta s-a prezentat succint pe Facebook și și-a invitat admiratorii să-i urmărească pagina de politician:
”Salut. Sunt Cătălin Drulă, președintele USR. Am 41 de ani, iubesc țara asta și știu că România poate mai mult. Urmărește pagina pentru a afla mai multe despre activitatea mea”, a scris acesta pe Facebook.
Astfel de postări promovate ca publicitate plătită sunt distribuite de Facebook printr-un algoritm care selectează potențialii susținători, clienți sau votanți. Tocmai de aceea a surprins valul de comentarii negative primit de Cătălin Drulă, deoarece postarea este afișată de către Facebook în rândul susținătorilor și ai potențialilor susținători USR, nu în rândul adversarilor politici.