Toată lumea observă o explozie a numărului de mașini electrice în România, care va atinge borna de 25.000 de vehicule înmatriculate până la finalul anului, iar Dacia Spring este în topul preferinţelor. Potrivit unui studiu realizat de Lektri.co, în intervalul ianuarie-septembrie 2022 s-au înregistrat 8.375 de noi vehicule electrice, cumulând, astfel, un total de 21.258 de unităţi în România.
Totodată, ultima lună din semestrul 3 a adus cel mai mare număr de maşini electrice din acest an, mai arată studiul Lektri.co.
În septembrie 2022 s-au înregistrat 1.373 de înmatriculări, o creştere de peste 250% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.
Dacia Spring se menţine, în continuare, în topul preferinţelor românilor, înregistrând 642 unităţi înmatriculate doar în lu septembrie! Per total, în anul curent, au fost înscrise 4.168 de unităţi Dacia Spring, marcând o creştere de aproape 50% faţă de 2021.
În topul general, Dacia Spring a avut 7.234 de unităţi vândute, iar pe locul doi se regăseşte Renault ZOE, cu 2.084 de mașini electrice înmatriculate în România. Podiumul este completat de VW E-UP, cu 1.175 de unităţi vândute. Segmentul high-end (ce include modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes – Benz şi Porche) a înregistrat 82 de noi înmatriculări în primele nouă luni ale acestui an.
Raportat la infrastructura de încărcare a mașinilor electrice, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricţii, cele mai utilizate sunt cele AC Type 2 şi cele de tip fast-charger CCS/CHAdeMO. Potrivit portalului Plugshare, în România se regăsesc 2.896 încărcătoare publice, iar numărul locurilor publice de încărcare a ajuns la 1.313.
Așadar, numărul românilor care au cumpărat o mașină electrică anul acesta a crescut, iar mulți au optat pentru cel mai ieftin model, Dacia Spring. Unii se declară mulțumiți de achiziție și de economiile pe care le fac, alții reclamă diferite probleme.
Din această a doua categorie face parte și un șofer care spune că deține 4 mașini Dacia Spring. El a relatat într-o postare pe Facebook ce nemulțumiri are legat de autoturisme și a anunțat că va depune reclamații.
„Salut tuturor! Sunt utilizatorul a 4 Dacii Spring. M-am tot confruntat cu o problemă fără rezolvare în reprezentanță, reparată pe banii proprii. Problema a intervenit după primul montaj/ demontaj al roților față pentru anvelopele de iarnă/ vară. Am sesizat faptul că discurile din fabrică nu au inelul de ghidaj pentru a centra roata, per total roata fiind susținută doar în prezoane. Încă de la primele mele mașini știam că o roată prinsă doar în prezoane nu este o roată centrată. Când mașina a fost nouă a fost totul ok, probabil chinezul le-a centrat cumva. După remontarea roților fie ele OEM sau Aftermarket a apărut un mers „galopat” la vitezele până la 60 km/h, iar apoi joc al volanului la vitezele de peste 100 km/h plus o vibrație zdravănă în caroserie. Răspunsul celor de la Dacia a fost „nu avem ce să îi facem, așa sunt toate, are aprobare RAR, așa merge”, scris șoferul pe pagina Dacia Spring România.