eMag, cel mai mare retailer online din România, a pregătit pentru ediția din acest an a Black Friday, din 11 noiembrie, 1,5 milioane de oferte, care însumează reduceri de peste 350 de milioane de lei.
Câte 200 de camioane cu produse au fost descărcate zilnic, în ultimele două, trei săptămâni, în depozitele eMag de la Joița, județul Giurgiu, aproape de Capitală, astfel că aproximativ 12,5 milioane de articole – și acestea sunt doar cele livrate de cel mai mare retailer online din România – sunt pregătite să fie vândute și livrate de aici. Cu tot cu produsele aduse aici de retailerii din ecosistemul eMag, numărul este „indecent” de mare, de zeci de milioane de produse, după cum a declarat Tudor Manea, CEO al eMag, luni, la conferința de presă dedicată.
În cele două centre logistice de la Joița, care se întind pe 60 de hectare, sunt 1.500 de angajați care, ajutați de o instalație robotizată și tehnologie de ultimă generație – ce include un braț robotic și aproximativ 10 kilometri de bandă transportoare – sunt pe ultima sută de metri cu pregătirile.
La centrele de la Joița – unul construit în 2018, al doilea terminat în acest an – au fost peste 150 de milioane de euro investiți, dintre care 43 de milioane în instalația automatizată, cu 430 de roboți, care, spune Iulian Stanciu, este peste ce se găsește în Europa de Vest și chiar Statele Unite.
„Prin productivitatea foarte bună, instalația automatizată produce costuri mai mici, astfel că, de exemplu, costul de livrare a rămas același sau chiar a scăzut, pentru anumite metode de livrare, este gratuit pentru Genius. Și calitatea livrării crește, prin două componente: o dată, scade durata livrării, și în București putem să livrăm în aceeași zi – comandă sâmbătă, livrată sâmbătă, comandă duminică, livrată duminică – sau peste noapte, a doua zi, în toată țara, într-un procent foarte, foarte mare. Și, doi, putem consolida mult mai bine toate produsele de pe comandă în aceeași cutie, salvând astfel spațiu, timp și îmbunătățind experiența clientului, că de acolo plecăm de fapt”, a detaliat Iulian Stanciu, președintele executiv al eMag, pentru Gândul.
Potrivit conducerii companiei, pe lângă creșterea capacității de procesare și scăderea duratei de livrare, investiția în tehnologie ajută eMAG să mențină neschimbat prețul livrării, în ciuda creșterii prețurilor la energie și carburant.
Dacă într-o zi normală, de aici pleacă în medie 100.000 de articole zilnic, de Black Friday se așteaptă ca numărul articolelor livrate să ajungă la 300.000, iar pe viitor, investiția va permite ca numărul să crească la 450.000 de articole în fiecare zi.
Startul vânzărilor pentru a 12-a ediție a acestui evenimentul organizat de eMag va fi dat vineri dimineața, la prima oră, după ultimele retușuri. Anul trecut, eMag a dat startul Black Friday vineri 12 noiembrie, la ora 7:25, după ce site-ul a fost oprit pe timpul nopții.
În acest an, numărul ofertelor este cu o jumătate de milion mai mare decât la ediția de anul trecut, ajungând la 1,5 milioane, și valoarea vânzările este estimată să crească, la 639 milioane de lei, de la 600 milioane de lei din 2021.
În medie, reducerile sunt de 35-40%, dar merg și până la 50-60% la unele produse.
Potrivit președintelui executiv al eMag, Iulian Stanciu, vânzările de Black Friday, deci dintr-o singură zi, echivalează cu cele dintr-o lună normală, reprezentând aproximativ 7-8% din încasările anuale.
Numărul românilor care au auzit de Black Friday a crescut la 93% în acest an, față de 90% în 2021, iar bugetul mediu pe care și-au propus să îl aloce, conform studiilor, a crescut la 2.500 de lei, cu 13% mai mult decât în 2021, de 2.200 de lei la ediția trecută, conform unui studiu Kantar.
„Trendurile arată că oamenii merg foarte mult pe zone de fashion și cumpără foarte multe produse din zona de electrocasnice, mici, mari, dar nu în ultimul rând și zona de gadgeturi este una pe care clienții o preferă în această perioadă. Un alt trend pe care l-am observat este că reducerile sunt foarte importante în această perioadă cu inflație mare, de aceea ne așteptăm ca Black Friday de anul acesta să fie un mare succes”, a detaliat Tudor Manea, CEO al eMag, pentru Gândul.
Astfel, conform studiilor, oferta ține cont de nevoile din această perioadă ale oamenilor care vor căuta anul acesta de Black Friday:
Toți clienții care vor face cumpărături de Black Friday de la eMag, le vor primi până cel târziu în 25 noiembrie, conform promisiunii companiei. În București, eMAG estimează că aproape 40.000 de colete vor ajunge la easybox în seara de Black Friday, chiar pe 11 noiembrie. În prezent, rețeaua de easybox-uri a ajuns la 3.600.
Potrivit lui Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni eMAG, sunt programate ture extinse, zi și noapte, astfel că estimează că va fi un număr zilnic de livrări de 300.000 – 350.000, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, 11 – 13 noiembrie, iar 75% expediate din depozit către clienți în primele cinci zile.
De Black Friday, pe 11 noiembrie, clienții eMAG pot cumpăra o gamă variată de produse:
Produse speciale:
Pentru ziua cu cele mai multe reduceri din an, în care traficul în site depășește 12 milioane de vizite, eMAG a investit peste 4,3 milioane de euro în servere și servicii de tip cloud precum și în chatbot-ul virtual Dana, care vine în completarea echipei de relații cu clienții cu informații cât mai actualizate și soluții mai rapide la situațiile pe care le întâmpină clienții.
În ziua de Black Friday, eMAG oferă patru vouchere în valoare de 25 de lei în cele patru aplicații de ecommerce, eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful celor care cumpără un abonament Genius între 7 și 13 noiembrie. Astfel costul abonamentului pe un an de zile este zero.
În plus, cei care doresc să plătească eșalonat, pot achita în patru rate prin contul eMAG/My Wallet la produsele pe care le achiziționează în ziua de Black Friday pentru un milion de clienți, dar și soluții de finanțare cu până la 40 de rate fără dobândă prin cardurile bancare.
Din centrele logistice de la Joița pleacă produse și către celelalte două piețe externe pe care eMag și-a consolidat poziția în ultimii ani, Bulgaria și Ungaria – unde are un centru logistic, compania românească devenind lider de piață. În cele două țări, eMag a planificat Black Friday pentru 18 noiembrie.
„În Bulgaria ne apropiem de 100 de milioane de euro investiți, iar acolo suntem lideri de piață și suntem cea mai mare companie românească pe piața din Bulgaria, cu venituri totale în Bulgaria, ne apropiem de un miliard de lei, deci venituri semnificative. Iar în Ungaria, la fel, suntem lideri de piață, avem venituri de peste un miliard de lei, și investiții mari doar în logistică, în Ungaria, am investit cred 95 de milioane de euro ne-a costat depozitul, plus toate echipamentele. Iar România devine, interconectând aceste țări, un hub regional de comerț, și nu doar pentru ceea ce vindem noi, ci și pentru sellerii din market place. Și aici am tras foarte tare de antreprenorii români să se dezvolte, să se mute către online, iar după ce s-au mutat, acum îi ajutăm să se dezvolte internațional”, a detaliat Iulian Stanciu pentru Gândul.
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România, cu 8 milioane de clienți, a devenit în 2022 cel mai valoros brand românesc și prima companie de ecommerce care ocupă primul loc în clasamentul Brand Finance. În urma investițiilor din 2021, grupul eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 9,57 miliarde de lei în 2021, dintre care veniturile realizate de eMAG în România reprezintă 5,68 miliarde de lei. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021.