Drumul dintre Reșița și Caransebeș este numit și „Transalpina Banatului” sau „Trans-Semenicul”. Șoseaua este cunoscută de puțini turiști, însă nu este mai puțin spectaculoasă decât Transfăgărășanul sau Transalpina.
„Transalpina Banatului” este un drum cu multe serpentine ce le oferă trecătorilor posibilitatea de a se bucura de peisaje deosebite. De altfel, această șosea s-ar putea transforma chiar într-o atracție și ar putea revitaliza sectorul turistic din zonă.
De altfel, strada a fost inclusă într-un top al celor mai frumoase șosele din România, realizat de Yahoo News.
Deși avem unele dintre cele mai spectaculoase șosele din lume, precum Transalpina sau Transfăgărășan, când vine vorba despre autostrăzi și drumuri drepte, țara noastră este deficitară. Sunteți curioși să aflați care este cel mai drept drum din România și ce lungime are acesta?
Ei bine, se pare că cea mai lungă porțiune de drum drept din țara noastră nu se găsește pe o autostradă, așa cum ar fi normal. El se găsește în Câmpia Română și face legătura între București și Alexandria. Este vorba despre Drumul European E70.
Astfel, între Drăgănești Vlașca și Vitănești există o linie dreaptă cu lungimea de 15.8 km pe direcția sud. Această porțiune trece prin satul Văceni.
Extrem de puțin având în vedere că sunt autostrăzi cu zeci și chiar sute de kilometri în linie dreaptă.
Ca o comparație, cel mai lung drum în linie dreaptă din lume se află în Arabia Saudită, o țară cate se află într-o continuă dezvoltare. Șoseaua este cunoscută sub denumirea de Autostrada 85, are o lungime de 260 de kilometri (toți în linie dreaptă) și face legătura între orașele Haradh și Badha.
Pe locul al doilea al porțiunilor fără curbe se află 146,6 kilometri din „90 Mile Straight”, șoseaua australiană cu o lungime de 1.668 de kilometri.
Când vine vorba de lungime, autostrada Pan-Americană este cea mai lungă a lumii. Aceasta pleacă din Fairbanks (Alaska) și ajunge până la Buenos Aires (Argentina) și se desfășoară pe o distanță totală de aproape 50.000 km.