Ministrul Transporturilor anunță că a semnat 17 contracte finanțate prin PNRR pentru reparații de tip „Quick Wins” pentru 67 de kilometri de cale ferată.
Sorin Grindeanu susține că MT își propune să dezvolte infrastructura feroviară a României.
Astfel, lucrările derulate la calea ferată au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză „prin restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate pe mai multe sectoare”. După cum susține Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook, sunt vizate tronsoanele București-Brașov, Teiuș-Aiud, Aiud-Unirea și Unirea-Războieni.
„Noi contracte finanțate prin PNRR au fost semnate astăzi (n.r. – marți, 6 decembrie). Valoarea totală a celor 17 contracte pentru reparații de tip Quick Wins (67 km) semnate de Regionala de Căi Ferate Brașov este de 300,15 milioane de lei, fără TVA” – Sorin Grindeanu
„În următoarele 18 luni, asocierea de constructori români și polonezi trebuie să înlocuiască punctual, cu materiale noi, o serie elemente ale suprastructurii feroviare: șină, traverse, aparate de cale și piatra spartă”, a arătat ministrul Transporturilor.
Nu mai departe de finalul lunii noiembrie Sorin Grideanu anunța semnarea altor contracte importante de către ministerul din subordine. Era vorba despre desemnarea constructorului pentru Lotul 1 al Autostrăzii de Centură a Capitalei. Valoarea contractului pentru Autostrada București, așa cum i se mai zice, este de 815 milioane de lei.
„Un nou lot al Autostrăzii de Centură a Capitalei (A0) are constructor desemnat! După reevaluarea ofertelor, CNAIR a anunțat astăzi câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al A0 Nord”, a scris pe Facebook Sorin Grindeanu.