România se situează între primele țări cu cele mai periculoase drumuri din lume, fiind și pe primul loc în topul țărilor UE cu cea mai mare rată a mortalității ca urmare a accidentelor rutiere, având 85 de decese la un million de locuitori, în 2020.
În capul listei se află DN1, cu 198 de accidente, din care 56 de persoane și-au pierdut viața în 2020. Astfel, șoseaua ce face legătură între București și Oradea și are o lungime de 627 de kilometri este considerată una dintre cele mai periculoase drumuri din România. Drumul lung și oboseala le dăunează șoferilor și ajung să adoarmă la volan.
Al doilea pe listă este tot un Drum National. Vorbim despre DN2, supranumit și ,,Drumul Morții. Acesta leagă Bucureștiul de granița României cu Ucraina, prin Vama Siret. Cu o lungime de 446 de kilometri. Și aici, peste 70 de persoane au murit în peste 170 de accidente în 2020, potrivit antena3.ro.
Iar pe locul 3 se află Transfăgărășanul, un loc cunoscut pentru peisajul incredibil pe care îl oferă, dar și pentru accidentele care se întâmplă adesea.
Transfăgărășanul traversează cele mai înalte zone din Carpații Meridionali și leagă Curtea de Argeș de Sibiu și are o lungime de 151 de kilometri. Aici e locul unde aventurierii vor să aibă adrenalina crescută și se aventuriază cu viteză spre curbele dese și deosebit de periculoase.
Drumurile din România au cea mai ridicată rată a deceselor în accidente din toată Uniunea Europeană: 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.
Numărul deceselor a scăzut cu 12% în 2020, ajungând la cel mai scăzut nivel din istoria României. Din 2010, numărul deceselor a scăzut cu 31%, deși nu s-au înregistrat progrese între 2014 și 2019.
Țara cu cea mai redusă rată a mortalității rutiere din UE este Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori, de 4,7 ori mai mică decât în România.
În coada clasamentului mortalității rutiere în UE deasupra României se află Letonia, cu 74 de decese la un milion de populație și Bulgaria, cu o rată de 67 la un milion.