Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul cu firma italiană Tirrena Scavi, constructorul lotului 1 din Drumul Expres Craiova – Pitești, secțiunea Craiova – Robănești, de 17,7 kilometri, deoarece nu a respectat termenii contractuali. Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a spus, la GÂNDUL EXCLUSIV, că s-a ajuns la această decizie după mai multe discuții și încercări de a mobiliza constructorul italian să continue lucrările într-un ritm cât mai bun.
Acest lot ar fi trebuit să fie gata la sfârșitul acestui an și să fie deschis circulației în 2023, însă stadiul lucrărilor abia a ajuns la 53 la sută.
“Am încercat, și la nivel de minister, și la nivel de CNAIR, tot felul de variante de lucru, în așa fel încât să putem să mobilizăm acest constructor sau să putem să-l aducem într-un ritm care să permită continuarea lucrărilor într-un ritm cât de cât bun și să țină pasul cu realizarea acestui obiectiv, Craiova – Pitești”, a spus Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Dacă lotul 3 al DEx Craiova Pitești, Slatina – Colonești (aproape 32 km) are ca termen de dare în circulație anul 2023 – și s-ar adăuga, astfel, la cei 40 de kilometri dați deja în trafic (Robănești – Craiova) -, rămâne ca în 2024 întreaga șosea de mare viteză să fie gata.
“Depinde, anul acesta, de cât se mobilizează unii constructori să dea înainte de termen, în trafic. Eu sper să reușim să aplicăm în cadrul acestei proceduri de reziliere acea prevedere legislativă pe care am aprobat-o relativ recent, care să ne permită o negociere directă cu firmele care au fost în procedură în cadrul licitației cu care s-a semnat cu acel antreprenor, iar timpul până la care să avem un constructor din nou în șantier să fie foarte scurt, să nu stăm, cum am stat până acum, ani de zile până să avem un constructor”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.
Urmăriți interviul integral:
CITEȘTE ȘI: