Asociația fermierilor din Italia le cere oamenilor de afaceri din străinătate să nu mai folosească nume inspirate din mafia italiană pentru denumirile localurilor sau felurilor de mâncare, scrie The Guardian.
Asociaţia „Coldiretti” a descoperit, după o investigaţie amănunţită, că aproape 300 de restaurante din afara Italiei au denumiri inspirate din lumea mafiei, precum El Padrino, în Spania, Don Corleone, în Finlanda, Burger Mafia în Germania sau Falafel Mafia în SUA.
Denumirile inspirate de organizaţia criminală italiană nu se opresc doar la localuri.
De asemenea, există şi feluri de mâncare sau băuturi precum whiskey „Cosa Nostra” sau sos de tomate „Mafia”.
Alessandro Apolito, membru al asociaţiei Coldiretti, susține că cel mai şocat a fost când a descoperit că sticlele de whiskey scoţian „Cosa Nostra Shot” au formă de pistol-mitralieră.
„Este scandalos să te gândeşti că cineva ar putea cumpăra aşa ceva, chiar şi în glumă. Pentru noi să faci glume legate de ceva atât de serios precum mafia este inacceptabil”, a spus el.
Alessandro Apolito spune că marketingul făcut pe spatele mafiei nu este doar dăunător pentru imaginea Italiei ci și jignitor pentru italienii nevinovați care au avut de suferit din cauza notoriei organizații criminale, potrivit TheGuardian.
Asociația Coldiretti a organizat la începutul lunii decembrie un eveniment în orașul sicilian Palermo unde a expus produsele cu denumiri inspirate de mafie cumpărate din întreaga lume.
Printre ele „cafeaua Mafiozzo” sau „Cartea de bucate a mafiei” cu „reţete criminale”.
„În Palermo, mai ales, a existat un setiment intens de indignare faţă de acest marketing absurd. Există milioane de sicilieni care sunt cinstiţi şi respectă legile, dar care cad victime acestui flagel al criminalităţii”, a spus Alessandro Apolito.
Un alt motiv de nemulţumire al Asociaţiei Coldiretti ţine de calitatea produselor cu nume inspirate de mafie.
„De multe ori am văzut steagul italian pe produse expirate”, a mai spus acesta.
Potrivit asociaţiei, Spania are cel mai mare număr de restaurante şi baruri cu denumiri inspirate de mafie – 63, fiind urmată de Ucraina, Brazilia, Indonezia, Rusia, India, Japonia, Polonia şi Statele Unite.
Preşedintele Asociaţiei Coldiretti spune că va contacta autorităţile Uniunii Europene şi le va cere ca acest tip de marketing să fie combătut.