Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE

Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE
Publicat: 05/01/2023, 16:25
Actualizat: 05/01/2023, 16:31

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, joi, atribuirea mai multor contracte pentru studii de fezabilitate, în vederea amenajării de noi linii de tramvai în București. Un astfel de studiu prevede proiectarea unei linii care să treacă prin Piața Unirii, de la Dealul Mitropoliei la „Sfânta Vineri” și să unească traseele 21 și 32. Potrivit lui Vasile Petrariu, liderul de sindicat STB, proiectul este unul foarte periculos, din cauza faptului că planșeul de la Piața Unirii este foarte degradat.

Contractul pentru proiectarea unei linii de tramvai prin Piața Unirii are o valoare de peste un milion de lei (fără TVA) și presupune găsirea unei soluții care să lege liniile de tramvai 32 și 21. Linia 32 vine din Rahova, iar 21 din Colentina.

„Am atribuit contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ce vizează extinderea infrastructurii de tramvai în Capitală pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.

Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.

Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri”, a anunțat, joi, primarul Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit edilului, contractul de proiectare pentru tramvaiul din Piața Unirii a fost atribuit companiei Metroul S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Sunt specialiști care spun însă că o linie de tramvai prin Piața Unirii nu ar fi fezabilă, din cauza stării de degradare a planșeului de beton.

„Unirea acestor linii, 32 și 21, reprezintă un proiect mai vechi, dar în prezent nu se poate realiza. Specialiștii au constatat că la ora actuală, dacă linia este trasă prin Piața Unirii, este foarte periculos, pentru că pe dedesubt se află atât planșeul de beton, care este într-o stare de degradare, cât și pasajul și caseta Dâmboviței. Așadar, nu a descoperit această administrație apa caldă, dar proiectul nu este fezabil”, a declarat, pentru Gândul, Vasile Petrariu, șeful sindicatului STB.

„Va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina”

Pe de altă parte, Vasile Ciobănescu, liderul Sindicatului Transpublic din STB crede că o linie atât de lungă îi va afecta pe vatmani.

„Ieea nu e rea, dar va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina. În rest, este posibil ca studiul de fezabilitate să arate că în anumite locuri trebuie făcute consolidări, mai ales dacă se va trece pe lângă gurile de aerisire de la metrou, sau pe deasupra tunelului de la metrou, de la Piața Unirii”, a declarat Valer Ciobănescu pentru Gândul.

Planșeul de la Unirii este extrem de degradat

În luna martie 2021, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița,  și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuia să se intervină de mult.

Tot joi, Nicușor Dan a anunțat și următoarele atriburi de contracte pentru studii de fezabilitate:

  • Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Liviu Dragnea face un anunț surprinzător. Candidatul pe care îl susține la scrutinul de duminică
Motivul real pentru care Silviu Prigoană și-a botezat primii copii Honorius, Silvius și Maximus
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
„Taxă pe țeavă” pentru cei care stau la bloc. Opaina: E o aberație colosală. Nu...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un instalator care făcea reparații într-o vilă a găsit 30 de kilograme de monede de...
Dmitri Medvedev, în culmea satisfacției, după atacul rusesc cu noua rachetă balistică: „Asta ați vrut?...
Nu e banc! Cu cât se vinde ciocolata Dubai la Târgul de Crăciun din Sibiu
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Se deschid treptat secțiile în...
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
El este Ghiță, tânărul în vârstă de 29 de ani, care și-a pierdut viața într-un...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Activitatea stațiilor ITP din toată țara este oprită! Avarie majoră a sistemului informatic RAR
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Structură ENIGMATICĂ găsită în jurul unei stele din afara galaxiei noastre
Doliu în România! A murit o legendă a țării. Era supranumit „Dumnezeu”
Cătălin Moroșanu se plânge de bullying. „Ți-ai luat bătaie, treaba ta”
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
Babasha o ameninţă pe tânăra care a distribuit în mediul online imagini cu el in...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Femeile dorm mai puțin și se trezesc mai des decât bărbații