Un român a fost obligat să plătească un bacșiș de 15% la un restaurant din centrul vechi al Capitalei deși legea și bunul simț al ospătarului spune că trebuie să întrebi înainte clientul dacă vrea să ofere acești bani.
Bărbatul a povestit că a mers în Centru vechi la un restaurant cu specific italian pentru a mânca rapid o pizza, întrucât se grăbea să ajungă la meciul de handbal dintre CSM București și Odense.
Clientul s-a așezat la masă și a comandat două pizza și câteva băuturi. Mirarea mare a venit când a cerut nota de plată pe care era deja trecut bacșișul pe care-l datora acum ospătarului, dar fără să fi fost întrebat înainte.
„Toate bune și frumoase, eu am mâncat pizza la care visam, apoi am cerut nota de plată, menționând că voi achita consumația cu cardul.
În timp ce ne scotoceam prin portofele pentru a lăsa vreo 20 de lei, adică 10% din nota de plată estimată de noi la aproximativ 200 de lei, domnișoara a venit cu bonul fiscal pe care figura, alături de mâncare și băutură, bacșișul de 15%
Asta deși legea, pe care o poți găsi rapid pe google, spune că este opțional: ”operatorii economici au obligaţia de a înmâna clientului o notă de plată, în prealabil emiterii bonului fiscal, în care sunt prevăzute rubrici destinate alegerii de către client, a nivelului bacşişului oferit, între 0% şi 15% din valoarea consumaţiei.
Totodată, este interzis operatorilor economici să condiţioneze, sub orice formă, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordare a bacşişului”, spune bărbatul.
Clientul spune că s-a enervat și a vrut să ceară socoteală restaurantului pentru această practică considerată „nesimțită”, dar a renunțat mai mult de rușinea celor cu care venise la restaurant.
„Am plătit, înjurând în gând foamea de bani a ”capitaliștilor” din centrul vechi al vieții, dar m-am jurat că le fac o ”dedicație” aici pentru a atrage atenția asupra acestui gest care cred că va ajunge o ”politică” a majorității localurilor”, spune bărbatul.
Acesta are și un mesaj sugestiv pentru proprietarii de localuri care apelează la astfel de practici.
„Dragi cârciumari, în cazul în care ați descoperit această nouă metodă de a jumuli clienții, sper să vă lovească falimentul și să vă calce ANAF-ul, DSP-ul, OPC-ul, Poliția Locală, DSV-ul și restul de instituții de control unde trebuie să dați voi bacșiș!”, potrivit observatorulph.
Proprietarul restaurantului unde s-a întâmplat acest incident și-a cerut scuze pentru acest caz și a precizat de mai multe ori că le-a cerut angajaților să întrebe clienții dacă și ce bacșiș vor să dea.