Nici bine nu s-au finalizat, că deja sunt probleme cu lucrările de la Pasajul Berceni. Una dintre rampele de acces este demolată de constructor din cauza unor probleme de execuție, care au dus la apariția pericolului pentru traficul rutier.
CNAIR arată că rampa de urcare dinspre Jilava nu are terenul de dedesubt bine consolidat și exista riscul surpării.
Cu alte cuvinte, fundația pe car a fost ridicată rampa de urcare pe Pasajul Berceni nu era suficient de stabilă. CNAIR a refuzat să semneze recepția lucrării și a cerut constructorului demolarea și refacerea rampei, totul pe cheltuiala constructorului.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, arată unde a fost problema: „Antreprenorul a prezentat graficul prin care susține că nu vor exista întârzieri în finalizarea lucrărilor și automat deschiderea circulației. Problema nu e de proiectare, ci de execuție. Execuția ar fi trebuit să țină cont de specificul terenului”.
După ce rampa va fi demolata în totalitate, constructorul va începe reconstrucția, dar cu o consolidare suplimentara a terenului de dedesubt.
Șoferii comentează cu amar situația apărută, arată Digi24: „Cum să ni se pară? Ca în România. În fiecare zi trecem prin aceeași situație. Stăm câte o oră pe un drum de zece minute”.
Pasajul Berceni trebuia deschis traficului încă din 2022, dar lucrările au fost întârziate din diferite motive, de la creșterile mari de prețuri și până la termenele lungi de livrare pentru materialele de construcții necesare. Acum, următorul termen fixat pentru inaugurarea pasajului este primăvara acestui an.
Lucrările la acest pasaj, lung de 2,5 kilometri, au început în 2019. Prețul: 146 de milioane de lei.
Pe A0, șoseaua de centură a Capitalei, un singur sens giratoriu suspendat, din cele patru proiectate, a fost finalizat. Este vorba de Pasajul Domnești. Se lucrează și la Pasajul Olteniței (termen de finalizare tot la primăvara asta), iar cel din zona Cernica mai așteaptă. Aici, CNAIR a reziliat contractul cu firma italiană care lucra acolo pentru că tărăgăna demararea proiectului.