Obligativitatea normelor Euro 7, noile sisteme de creştere a siguranţei necesare pentru punctajul maxim la testele EuroNCAP, va duce la o creştere accelerată a preţurilor autoturismelor după anul 2025 încolo.
Afirmația îi aparține lui Xavier Martinet, director Marketing, vânzări & operaţiuni la Dacia.
Compania Dacia va veni cu noi modele care să se apropie de valorile actuale, a adăugat Martinet.
„Miza este să creştem în Europa în clasa compactă. Dacă acum un SUV compact poate fi cumpărat cu 25-30.000 de euro, după Euro 7 va putea fi cumpărat cu 30.000 – 40.000 de euro şi de aceea avem aşteptări mari de la Bigster, din 2025. Viitorul Duster va veni în 2024. Am mers spre clasa A cu Spring”, a spus Xavier Martinet în cadrul unei conferinţe internaţionale.
„Mai departe, vom veni cu două noi modele compacte, dar nu dăm mai multe detalii acum” – Xavier Martinet, director Marketing, vânzări & operaţiuni la Dacia
Pentru 2023, directorul de la Dacia se aşteaptă ca piaţa să cresacă în continuare, dar este dificil de făcut estimări.
La nivel de grup complementaritatea va fi întărită. „Dacia nu putea ajunge aici dacă era o marcă «stand-alone.» Cu Dacia nu mizăm pe 5 stele la EuroNCAP, ci oferim siguranţă în caz de accident, nu sisteme pentru stele pe care oricum cei mai mulţi şoferi le dezactivează când se urcă la volan”, a explicat directorul.
Preţul mediu al unui automobil Dacia vândut în Europa a crescut în ultimul an cu 10%, la 14.000 de euro fără TVA, pentru că au intrat în gamă Spring sau Jogger, care au preţuri peste Sandero.
„În 2022, preţurile automobilelor au crescut. Au crescut şi la Dacia, din cauza scumpirii materiilor prime, energiei sau transporturilor. În 2023, de asemenea, aceste scumpiri vor depinde de contextul macroeconomic, dar ne aşteptăm ca scumpirile să încetinească faţă de cele din 2022”, a spus Xavier Martinet.
Dacia a atins în 2022 un nivel al vânzărilor de 573.800 unităţi, cu 6,8% mai mult faţă de 2021.