Milly Thompson (1964 – 2022) a jucat un rol activ în arta britanică în ultimii 20 de ani, atât ca membră a grupului de artiști BANK, cât și ca pictor, scriitoare și performer independent. Prin toată munca ei, ea a transmis un puternic sentiment de furie.
BANK a apărut la începutul anilor 1990, într-un moment în care arta contemporană începea să fie apreciată în Marea Britanie și, în special, la Londra, ca cea mai la modă formă de artă dintre toate.
Activitățile frenetice și provocatoare ale grupului, de la publicația tabloidă BANK, cu titluri precum „Galeriile deținute de oameni bogați – Șoc”, până la serviciul său FaxBack, însemnau o prezență constant iritantă într-o lume a artei din ce în ce mai necritică și era un antidot pentru mass-media din ce în ce mai preocupate la stilul de viață al așa-numiților tineri artiști britanici care se dezvoltau la acea vreme.
Așa cum spunea Thompson într-un interviu din 2013, „Cred că BANK a simțit epoca viitoare și, deși nu am putut cunoaște forma acesteia… „profesionalizarea” tot mai mare a acesteia, tinerii artişti britanici începeau să atragă prețuri mai mari decât au atras Helen Chadwick sau Tony Cragg sau Richard Wentworth vreodată în anii 1980. Aveam sentimentul că ceva urma să se schimbe și cred că lucram la asta fără să știm prea bine”.
Citește continuarea pe Curatorial.ro.