De regulă, plângerile turiștilor cazați în camere de hotel sunt legate de lipsa curățeniei. Sunt însă situații, mai rare, la cealaltă extremă, când menajerele fac exces de zel.
Este cazul relatat de o româncă, într-o postare pe Facebook, după ce a descoperit că femeia care se ocupa de curățenie i-a rearanjat lucrurile în valiză, ba chiar a aruncat din hârtiile care i se păreau de prisos.
„Este legal ca la un hotel, în timpul curățeniei, persoana care face curat să îți rearanjeze lucrurile (mă refer la rearanjat inclusiv lucrurile din valiză) și să arunce ce crede ea că nu mai este necesar? Nu zic de un șervețel mototolit, ci de bonuri sau hârtii pe care le aveai.
Later edit: Am vorbit cu cei de la conducerea hotelului, mi-au spus că sunt prima persoană deranjată de asta și că ei așa consideră normal să decidă persoana de la curățenie ce trebuie aruncat și ce nu”, a scris femeia pe grupul Sfaturi de la avocați.
„Am discutat direct cu șeful hotelului care s-a enervat pe mine că îmi permit să reproșez ceva legat de curățenie.Nu am mers încă mai departe de conducerea hotelului, am zis sa cer un sfat inițial aici. Protecția consumatorului poate sa fie o idee bună, dacă se ocupa și cu asta.Le-am explicat că e prima data când pățesc așa ceva, deși am fost cazată la (probabil) sute de hoteluri/pensiuni
Momentan a rămas că doar să-mi schimbe prosoapele când am nevoie. Inițial am vrut sa merg pe varianta că aveam real nevoie de ceea ce mi-au aruncat, dar nu e adevărat și nu vreau sa fac astfel de lucruri. Încerc sa fiu cât de corectă posibil în situația dată”, a detaliat femeia în comentarii.
În comentarii, toată lumea este de acord că menajera și-a depășit atribuțiile.
„Eu am lucrat în hotel și știu că singurele lucruri care trebuiau schimbate erau prosoapele, și la cererea clientului lenjeria de pe pat, în rest nu ai voie să te atingi de lucrurile clientului.”
„Eu muncesc de 15 ani numai în hotel, dar așa ceva nu este admisibil. NU ai voie să atingi lucrurile clientului. Ești responsabil de ceea ce-i lipsește.”
„Bineînțeles că nu are voie! Hotelul trebuie să plătească pentru eventualele pagube, adică dacă v-a aruncat bonuri de care Dvs aveați nevoie pentru a le deconta!”