Primăria Cluj-Napoca oferă peste 300 de proceduri digitale în interacțiunea cu cetățenii. În 2022, serviciile online au fost accesate de peste 55.000 de clujeni.
Clujenii au la dispoziție peste 300 de operațiuni administrative care pot fi efectuate online și care nu mai necesită interacțiunea directă a cetățeanului cu funcționarul public, potrivit raportului de activitate al primarului Emil Boc pe anul 2022.
Mai multe dintre acestea au fost implementate pentru prima dată în România, devenind exemple de bune practici pentru alte municipii și orașe.
Acestea includ:
Printre soluțiile informatice implementate de Primăria Cluj-Napoca se numără:
Tot anul trecut, municipalitatea a început demersurile de colaborarea cu alte instituţii pentru a asigura legătura cu bazele de date ale Ministerului Afacerilor Interne, ale Oficiului National al Registrului Comerţului, ale Ministerului Educaţiei, în condiţii respectării reglementărilor privind prelucrarea legală a datelor cu caracter personal.
Digitalizarea rămâne o prioritate a Primăriei municipiului Cluj-Napoca și în anul 2023, tehnologia fiind folosită pentru automatizarea unor fluxuri și scăderea cantității de muncă repetitivă.
În 2022, s-a simplificat zona de eliberare abonamente de transport public pentru elevi şi pentru studenţi şi s-a automatizat zona de încheiere a abonamentelor de parcare (începând din 2023), iar în cadrul PNRR au fost depuse trei proiecte care vizează digitalizarea activităţii Companiei de Transport Public.
Prin intermediul „funcționarului public virtual”, numit „Antonia”, clujenii pot alege să își înregistreze cererile de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la una dintre primăriile de cartier. Operatorul virtual a fost reconstruit, fiind create conturi de utilizator de tip single sing-on şi realizându-se secvenţe de procesare automată de date, iar versiunea nouă a „funcționarului public virtual” se află în faza de recepţie.
Cetăţenii au la dispoziţie un număr de 170 de tipuri de cereri pe care le pot adresa Primăriei prin „Antonia”. În anul 2022 au fost depuse 55.340 de cereri prin operatorul virtual.
La Serviciul de Evidență a Persoanelor Cluj-Napoca au fost deschise două noi ghișee moderne pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate. Proiectul-pilot este realizat la Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne. 4.447 de cărți electronice de identitate au fost eliberate până acum la Cluj-Napoca.
La nivelul municipiului Cluj-Napoca sunt acum operaționale 4 ghișee pentru preluarea informațiilor și eliberarea Cărții Electronice de Identitate: trei ghișee la Serviciul de Evidență a Persoanelor Cluj-Napoca de pe Calea Moților nr. 5 pentru cetățenii din Cluj-Napoca și Zona Metropolitană Cluj și un ghișeu la DJEP Cluj de pe str. Aviator Bădescu nr. 7-9 pentru cetățenii din județul Cluj, cu domiciliul în afara Zonei Metropolitane Cluj.
Începând din luna februarie 2022, clujenii pot obține certificatul de urbanism de informare prin platforma GIS (Sistemul informațional geografic) prin accesarea https://gis.primariaclujnapoca.ro/Public/ sau pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca la secțiunea Locuire/ butonul GIS.
Certificatul de urbanism de informare se emite în format electronic și are ca scop obținerea imediată de informații privind reglementările de urbanism actuale asupra unui imobil, folosind numărul cadastral. Primăria municipiului Cluj-Napoca a venit cu această soluție în favoarea cetățenilor, pentru a reduce timpii de așteptare și costurile privind informațiile de natura urbanistică.
Totodată, Primăria Cluj-Napoca pune la dispoziția cetățenilor o nouă procedură digitală cu privire la eliberarea online a autorizațiilor de liberă trecere în vederea aprovizionării pe raza municipiului Cluj-Napoca. Autorizațiile pot fi obținute acum și online datorită încheierii unui protocol de colaborare cu DRPCIV din subordinea MAI pe linia furnizării de date din Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate.
Și sistemul de administrare al piețelor este digitalizat, începând din primăvara anului 2022. Producătorii pot să rezerve, să ceară sau să își prelungească online abonamentul locul dorit în piață.
De asemenea, pentru administratori este mai facilă gestionarea și organizarea resurselor din cadrul pieței.
Cetățenii pot astfel să vadă, la rândul lor, numărul total de locuri de vânzare disponibile în fiecare piață și câte dintre acestea sunt ocupate de producători agricoli și câte de societăți comerciale.
De asemenea, administratorii piețelor pot gestiona fiecare loc de vânzare din piețe.