Studenții, doctoranzii și profesorii i-au primit pe elevi în săli multimedia sau laboratoare. Tinerii au avut ocazia să vadă cum se fac aplicațiile pentru roboți, cum funcționează imprimantele 3D sau cum arată lumea prin ochelarii de realitate virtuală.
Robotul Pepper a atras cele mai multe priviri. Elevii au vorbit cu el și chiar au jucat x și 0 pe display-ul său. Pepper le-a arătat adolescenților cum se descurcă singur dacă este pus să rezolve o sarcină.
“Este foarte interesant pentru că până acum am văzut roboți doar la televizor, iar acesta este fascinant. Ne bucurăm să avem ocazia să vedem cum se dezvoltă tehnologia în laboratoare”, a spus Alex, un elev.
Pepper a putut fi văzut doar în laborator pentru că este destul de mare. În schimb, colegul său, roboțelul NAO a făcut demonstrații în fața elevilor în Biblioteca Universității din Craiova. Acolo, studenții le-au arătat elevilor cum robotul programat de ei vorbește, cântă, dansează sau spune povești.
„Nao poate lua rolul unui asistent personal sau poate să fie implicat în aplicații bazate pe interacțiunea cu cei mici, cu precădere în cazul copiilor cu nevoi speciale. Nao este util pentru că poate să păstreze același nivel al conversației pe tot parcursul interacțiunii. Nu schimbă starea sau atitudinea față de copii, ceea ce îl face perfect. Bineînțeles, ne întrece pe noi oamenii din acest punct de vedere, pentru că noi nu vom reuși niciodată să aveam această performanță în vorbire, iar copiii cu nevoi speciale vor sesiza aceste schimbări la o persoană”, a precizat Ștefan Cismaru, doctorand.
Activitățile au avut loc la Infrastructura de Cercetare în Științe Aplicate, dar și la Biblioteca Universității din Craiova, la Facultatea de Științe sau în studioul TV al instituției. Pe lângă atelierele de robotică sau de realitate virtuală, copiii au vizitat și sălile de lectură ale bibliotecii. Cadrele didactice au vrut să le arate elevilor că știința pornește, spre laboratoare, din cărți.
“Am organizat aceste evenimente pentru a evidenția rolul cărților și al lecturii în dezvoltarea elevilor, pentru a scoate în evidență colaborarea strânsă dintre Biblioteca Universității din Craiova, cadrele didactice ale instituției și profesorii din învățământul preuniversitar. Totodată, în acest mod încercăm să atragem elevii către Universitatea din Craiova”, a declarat un reprezentant al Bibliotecii Universității din Craiova.
Conducerea instituției încurajează activitățile în care sunt implicați elevii.
„Porțile Universității din Craiova sunt în permanență deschise pentru elevi. Ei repezintă viitorul acestei instituții. Din rândul lor vom recruta următoarele generații de studenți, dar și viitorii profesori. În această săptămână, i-am primit în laboratoarele noastre sau am adus echipamentele în fața lor pentru a vedea îndeaproape tehnologia de care dispunem. În ultimii șapte ani, am investit foarte mult în digitalizare, dar și în echipamente de ultimă generație și ne bucurăm să le arătăm și copiilor cum ne desfășurăm activitatea. Avem încheiate protocoale de coaborare cu inspectoratele școlare pentru a facilita organizarea acestor ateliere educative”, a declarat prof. univ. dr. Cezar Ionuț Spînu, rectorul Universității din Craiova.
Aproximativ 300 de elevi au vizitat Universitatea din Craiova în cadrul programului național “Săptămâna altfel”.