Podul care face legătura între județele Olt și Vâlcea va fi demolat în totalitate și se va construi unul nou, de la zero. Decizia a fost luată joi de autorități, după ce o porțiune de 50 de metri din pasarela pietonală s-a prăbușit.
UPDATE: Podul peste Olt va fi demolat
Zona pietonală s-a prăbușit pe o distanță de 50 de metri
Podul care face legătura între județele Olt și Vâlcea s-a rupt înainte să înceapă lucrările de reabilitare. Contractul a fost semnat încă din 2010, însă autoritățile spun că firma care trebuia să se ocupe de lucrări nu a respectat termenii contractuali. Drept urmare, de 13 ani, în loc să reabiliteze podul, se duc procese între autorități și constructor. Acum, autoritățile au decis sa-l dărâme și să construiască altul de la zero.
Zona reprezintă în continuare un pericol pentru șoferi și pietoni pentru că și alte bucăți – mai ales din zona pietonală – se pot prăbuși în orice moment.
Joi, autoritățile au venit la fata locului și, împreună cu reprezentanții de la drumurile și poduri, au luat decizia ca podul sa fie demolat. Începând de azi, nu vor mai circula mașini de mare tonaj pe acest pod.
ȘTIRE INIȚIALĂ
Traficul rutier este restricţionat între judeţele Olt şi Vâlcea, în zona podului de pe râul Olt, situat pe drumul naţional DN 67 B, după ce, noaptea trecută, pasarela pietonală s-a prăbușit pe o lungime de 30 de metri.
Drumul leagă oraşul Drăgăşani (Vâlcea) de comuna Verguleasa (Olt), iar acum traficul se desfășoară cu restricții.
Porțiunea de drum pietonal de 30 de metri care s-a desprins se află în afara municipiului Drăgășani.
Podul trece peste râul Olt, iar autoritățile au luat măsura restricționării circulației auto și pietonale pe o lungime de 50 metri în zona afectată, pe sensul Drăgășani – comuna Poganu, județul Olt
În acest sens, a fost instituită semnalizare rutieră corespunzătoare prin indicatoare rutiere și balize luminoase.
Circulația rutieră se va desfășura pe un sens alternativ, dirijată prin indicatoare rutiere care reglementează prioritatea de trecere.
Directorul SDN Slatina, Adrian Motorga, a declarat că este vorba despre un pod construit în 1901 şi extins în anii ’60. O comisie formată din reprezentanţi ai Companiei de Drumuri se va deplasa, în teren, în cursul zilei de joi pentru a stabili ce alte măsuri vor fi luate.
„(Joi – n.red.) La 11:00 avem o întâlnire acolo, cu reprezentanţi de la DRDP şi de la SDN Vâlcea. Problema este în Vâlcea, nu în judeţul Olt, dar suntem şi noi afectaţi. Este vorba de traficul local pe DN 67B. Podul vechi construit în 1901, în lungime de 400 de metri, lăţime şapte metri, parte carosabilă, cu un metru trotuarele stânga şi dreapta, a fost extins şi lăţit, în 1964-1965. Cred că acea extindere de atunci s-a prăbuşit. Până când vom face o expertiză pe partea de siguranţă a circulaţiei, traficul rutier este restricţionat. Se circulă, alternativ, pe o bandă şi jumătate. Urmează să vedem ce măsuri vom lua, în zilele următoare”, a declarat Motorga, citat de Gazeta Nouă.