Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, în cadrul unei conferințe de presă, că locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în acea dimineață dintr-o revizie tehnică programată, însă nu poate să precizeze când a avut loc o revizie capitală a acesteia.
„Locomotiva a ieșit din revizie tehnică din depoul Ploiești în dimineața acelei zilei. A ieșit din revizie tehnică programată din timp, a făcut o cursă de la Ploiești la Galați”, a afirmat ministrul.
Întrebat când s-a făcut o revizie capitală a acelei locomotive, Sorin Grindeau a răspuns: „N-am aceste date, dar cred că din anchetă vor ieși. Cred că era important să fac această precizare pe care am aflat-o în urmă cu o oră și ceva”.
Ministrul a recunoscut că nu are o situație a incidentelor feroviare din ultima lună.
„Singurul lucru pe care pot să-l fac este să cer AGA să ceară Consiliului de Administrație să facă o evaluare a managementului companiei. Domnul director Preoteasa mi-a spus că toate normele au fost respectate”, a mai declarat Grindeanu.
De asemenea, ministrul a afirmat că „faptul că nu s-a investit zeci de ani în CFR, faptul că nu au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR ne-au dus într-o situație nefericită”. El a spus că în 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România.
Sorin Grindeanu a mai precizat că bugetul pe reparații la CFR Călători este în acest an cu aproape 50% mai mare față de 2021.
Conferința de presă integrală a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu:
Sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei, conductoare pe tren, şi cu rănirea a trei bărbaţi.
Poliţiştii au deschis un dosar penal în acest caz, pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar.
Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.
În urma coliziunii violente, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.
Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi. Cea de-a treia persoană rănit a fost externată.
De asemenea, femeia care a murit suferise stopuri cardio-respiratorii după o plagă penetrantă la nivelul gâtului și o fractură la nivelul tibiei.