Ionuț Săvoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, responsabil cu sectorul feroviar, a declarat, luni seară, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, că în cazul în care lucrările „vor derula normal”, Magistrala 6 de metrou va fi finalizată peste cinci ani. Noua magistrală de metrou va lega stația 1 Mai de Aeroportul Otopeni.
Ionuț Săvoiu a declarat, luni seară, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, că lucrările la primele stații pe Magistrala 6 vor începe în luna mai.
Secretarul de stat a explicat apoi în ce stadiu este lotul 2, și când ar putea fi finalizată întreaga Magistrală 6.
„În același program este și lotul doi, de la Băneasa către Otopeni, care a fost încredințat săptămâna trecută. Partea de infrastructură este cea mai consistentă, săpăturile, tunelul, stațiile, zonele adiacente. Ce trebuie reținut este că sunt două contracte. Până la Băneasa, care începe acum, și mai departe către Otopeni, care va intra în faza de proiectare și obținere a autorizațiilor. Proiectul va dura 40 de luni, contractul pentru al doilea segment a început, și urmează și celălalt, care tot 40 de luni are, asta înseamnă în total patru – cinci ani. Cam în cinci ani putem spune că se va finaliza, dacă lucrurile se vor derula normal, să se meargă de la 1 Mai până la Otopeni”, a declarat Ionuț Săvoiu în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București” de luni seară.
Ionuț Săvoiu a explicat și care sunt costurile pentru metroul de la 1 Mai la Aeroportul Otopeni.
„Pentru prima componentă, un miliard și trei sute de milioane, iar a doua componentă, puțin mai mult, cam un miliard cinci sute de milioane, acesta este bugetul total”, a explicat Ionuț Săvoiu.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai declarat că proiectul metroului până la Aeroportul Otopeni a fost blocat în anul 2021.
„După cum știți, proiectul a fost blocat în anul 2021, fusese abandonat, și a fost repornit în toamna lui 2022 și s-a mers mai departe cu această investiție, care consider eu că va face diferența pentru zona de nord a Bucureștiului din punct de vedere al mobilității din zona de nord”, a mai declarat Ionuț Săvoiu în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”.
O asociere de constructori și proiectanți din Turcia a câștigat în luna februarie licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la linia de metrou M6, lotul 2, de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Otopeni. Contractul se ridică la 1,27 miliarde de lei (fără TVA).
Și primul lot al Magistralei 6 va fi construit de turci, respectiv de Alsim Alarko.
Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde de lei, iar suma totală prevăzută pentru despăgubirea proprietarilor implicați în procesul de expropriere este de 115 milioane de lei.
Lotul 1:
Lotul 2: