Inflația uriașă din ultimele luni, scăderea puterii de cumpărare, salariile mici și programul solicitant de lucru, toate acestea, dar și dorința de a avea o mică afacere, de a munci pentru tine, sunt motive pentru ca mulți români să se gândească să își deschidă un magazin.
Ce trebuie să faci dacă vrei să îți deschizi un magazin în România? În primul rând, dacă vrei să faci asta, trebuie să ai activă o formă jurudică (sau să o deschizi) de tipul Persoană Fizică Autorizată (PFA), Societate cu Răspundere Limitată (SRL), Întreprindere Individuală sau Întreprindere Familială.
Mai mult decât atât, ai nevoie de ceva bani puși deoparte, mai ales dacă îți dorești să deschizi un magazin alimentar, unde costurile ajung la câteva zeci de mii de euro. Potrivit site-ului freyapos.ro, pentru a deschide un magazin alimentar în România aveţi nevoie de autorizaţie de funcţionare, certificat constatator, autorizaţie de mediu, autorizare pentru protecţia muncii, autorizaţie sanitar-veterinară, autorizaţie de protecţie şi siguranţă la incendii, analiză de risc la securitatea fizică, etc.
De aseamenea, ai nevoie de contract pentru ridicarea gunoiului, contract de deratizare, stingătoare, instruirea angajaţilor cu privire la protecţia muncii, sală de desfacere, magazie pentru alimente, magazie pentru ambalaje, vestiare, toalete.
Nu trebuie să îți lipsească casa de marcat, rafturi metalice pentru sala de desfacere, rafturi metalice pentru magazie, vitrină frigorifică orizontală, vitrină frigorifică verticală, ladă păstrare produse congelate, ladă pentru depozitare, feliator mezeluri, cântar electronic, etc.
Pentru a deschide un magazin de haine, cheltuielile de început ar putea fi mai mici, mai ales dacă îl deschizi online. Însă, trebuie să ții cont că te va costa promovarea site-ului plus că va trebui să iei în considerare și costul de livrare.
Însă, atunci când este vorba de un magazin online, sunt mulți factori de luați în seamă pentru a deveni profitabil. De la brandul ales, la publicitate, la ceea ce știe fiecare să facă…