Tot mai mulți clienți se declară total nemulțumiți de marile lanțuri de magazine și de practicile, uneori înșelătoare, ale acestora.
Și nu doar în România, ci și în străinătate. Un client german al unui cunoscut lanț de supermarketuri a cumpărat o sticlă de lapte care, cel puțin conform etichetei, avea un litru.
Ajuns acasă, însă, bărbatul a decis să verifice dacă în respectivul recipient era într-adevăr un litru de lapte și a ajuns la concluzia că magazinul și-ar păcăli clienții.
După ce a turnat laptele într-un recipient gradat, clientul a ajuns la concluzia că în cutie erau puțin peste 800 de mililitri, deși a plătit pentru un litru de produs, notează ziarulromanesc.de.
„Cum le explici așa ceva clienților care își cumpără laptele de la tine de ani de zile?”, întreabă clientul revoltat.
Clientul a reclamat situația prin e-mail pe 28 martie, dar nu a primit niciun răspuns. Cu toate acestea, magazinul a reacționat pe Facebook, reprezentanții acestuia cerându-i adresa de e-mail și promițând că persoanele responsabile pentru această situație vor fi sancționate.
Directorul executiv al Asociației Crescătorilor de Vaci „HolsteinRo”, Ionuț Lupu, a declarat reccent că fermierii se văd nevoiți să vândă litrul de lapte la prețuri derizorii, în timp ce în supermarketuri, produsul este chiar și de cinci ori mai scump.
Mai mult, acesta atrage atenția că laptele este, în medie, cu 30% mai scump în România decât media din Europa Centrală.
Reprezentantul producătorilor spune că fermierii vând laptele cu 2,1 – 2,5 lei pe litru, iar în magazine aceta se vinde și cu 9,5 lei per litru.
Inflația în creștere afectează consumatorii tot mai mult, iar scumpirile produselor alimentare sunt printre cele mai mari probleme cu care se confruntă românii.
Există, însă, și vești bune pentru clienții români: unul dintre cele mai consumate produse alimentare ar urma să se ieftinească cu până la 25% în următoarea perioadă.
Este vorba despre lapte, care ar urma să se ieftinească semnificativ, potrivit patronatului din industria laptelui. Producătorii susțin că se văd nevoiți să reducă prețurile pentru că vânzările s-au prăbușit pur și simplu.