Prima pagină » Via Profi » Suflet de România, festivalul care adună producătorii locali și tradițiile populare într-un weekend de experiențe pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Suflet de România, festivalul care adună producătorii locali și tradițiile populare într-un weekend de experiențe pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Suflet de România, festivalul care adună producătorii locali și tradițiile populare într-un weekend de experiențe pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Domeniul Regal de la Săvârșin va găzdui la finalul acestei săptămâni festivalul Suflet de România, eveniment care încurajează gospodarii să se conecteze la comunitate și ajută locuitorii acestei țări să descopere micii producători locali, tradițiile și obiceiurile autentice ale satului românesc.

Evenimentul este inițiat de Profi pentru a încuraja comunitatea să se conecteze la valorile autentice, gusturile bune și tradițiile satului românesc prin intermediul unor experiențe trăite într-un cadru natural în care este recreată lumea rurală așa cum  e bine să fie cunoscută și de generațiile mai noi. Această inițiativă Profi este parte a acordului tripartit “Creștem Comunități”, semnat de către Asociația Casa Majestății Sale, Universitatea de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara și lanțul de magazine Profi  pentru susținerea producătorilor locali și conservarea artizanatului autentic și tradițional românesc.

Pe 29 și 30 aprilie, între orele 12:00 – 19:00, festivalul Suflet de România le oferă participanților ocazia să călătorească într-un sat atemporal, în vremea Șezătorilor de altădată. Profi pune suflet în comunitate și deschide România autentică sub forma unui tur inițiatic în lumea satului, trecând prin Hanul Târgoveților, Târgul satului, Piața satului, Drumul Artizanilor și Ulița copiilor. Suflet de România va fi  un loc de întâlnire cu micii producători locali și oferta lor, dar și cu filme românești valoroase, concerte susținute de Mircea Baniciu,  Nicu Alifantis, Daniel Julean și Trupa Calendar, alături de ansambluri de muzică populară dar și de muzică clasică, într-o îmbinare eclectică, în măsură să sublinieze complexitatea culturală națională.

La  deschiderea oficială a festivalului Suflet de România, pe 29 aprilie, au confirmat prezența Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României,  Principele Radu, autorități centrale și locale.

„Pentru două zile, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, Profi aduce la un loc oameni buni, care pun suflet în România, care caută să-i întâlnească pe artizanii autenitici, să pătrundă în poveștile satelor românești și să continue povestea frumoasă a țării în care ne dorim să creștem și să ne dezvoltăm împreună”, a declarat Călin Costinaș, Director General adjunct Profi.

Intrarea la festivalul Suflet de România este gratuită. Accesul în zona de festival se poate face cu mașina personală, din Drumul Troașului (DC74), accesibil din drumul european E68 sau prin intermediul curselor regulate cu microbuze din Arad, Timișoara sau localitățile apropiate, dar și cu trenul, fiind mai multe curse care fac legătura principalelor orașe din țară cu Gara Săvârșin.

Tradiție pentru susținerea producătorilor locali

Pentru Profi implicarea în comunitate este o tradiție căreia îi dedică timp și resurse, inclusiv Raftul cu Bunătăți Locale, cel mai amplu program de susținere a micilor producători locali artizanali. Prima inițiativă  prin care Profi a reunit micii producători locali artizanali a fost în septembrie 2022 la Festivalul de la Apoș. Ulterior, Raftul cu Bunătăți Locale a fost lansat în magazine, prima dată în Cluj și Dâmbovița. La finalul lunii martie, Alba a devenit al doilea județ, după Bistrița, în care programul a fost implementat în acest an. În 2023, Profi își propune să aducă Raftul cu Bunătăți Locale cu specialități din carne, conserve, lactate, ouă, panificație, pește, produse apicole, legume și fructe în 10 zone ale țării și să reunească cel puțin 100 de producători locali.

Cu 28.000 de angajați în 1.659 de magazine proprii si Partener prezente în 799 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,6 miliarde lei, plasează compania pe locul trei în retailul românesc.

Citește și