Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, marți, că Ministerul Transporturilor vrea să transfoem Portul Constanța într-un HUB multimodal și în principala poartă de intrare în UE a mărfurilor din Asia și Ucraina. El a punctat că va fi modernizată inclusiv rețeaua de cale ferată din port.
Prim-vicepreședintele PSD Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a participat, marți, la conferința „Better Connected through Connecting Europe Facility”, la Palatul Parlamentului. În acest context, el a arătat că Strategia de transport a României, elaborată în baza Planului investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, pentru perioada 2021-2030, plan adoptat la sfârşitul lui 2021, arată clar necesarul de finanţare a României pentru infrastructura de transport.
„Acest necesar depăşeşte 70 de miliarde de euro. Din acest motiv, România este conştientă de necesitatea de a coagula, în perioada următoare, toate eforturile la nivel naţional şi regional pentru a asigura resursele financiare pentru continuarea obiectivelor de investiţii. Vorbim, deci, de fonduri necesare implementare proiectelor atât de importanţă europeană, (…) cât şi a priorităţilor naţionale, referitoare la rutele de interconectare regională”, a afirmat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai spus că „suntem în faţa unei provocări, pe lângă sursele naţionale pentru perioada 2021-2030, România are la dispoziţie fonduri nerambursabile într-un cuantum fără precedent până acum, atât prin programul de Transport cât şi din PNRR, cât şi din CEF – Connecting Europe Facility.
„O parte importantă din suma pe care o avem disponibilă la nivelul CEF – 1,09 miliarde – va fi orientată către modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două culoare, dar și către îmbunătățirea navigației pe Dunăre, în comun cu partenerii noștri bulgari. Aș face o precizare legată de importanța Portului Constanța, care va fi în continuare un punct strategic pentru noi, pe care vrem să-l transformăm într-un HUB multi-modal și în principala poartă de intrare în UE a mărfurilor din Asia și Ucraina.
Atât prin programul Transport, cât și pe celelalte surse de finanțare, în Portul Constanța vor fi investiți în anii viitori sume importante, care vor viza inclusiv modernizarea rețelei de cale ferată din port”, a punctat Sorin Grindeanu.