Liderul Sindicatului Transpublic STB, filiala Bucureștii Noi, Florian Buzalin, a dezvăluit pentru Gândul care este situația din depourile tramvaielor bucureștene, unde „băieții nu mai știu ce să inventeze” pentru a înlocui piese stricate. Potrivit sindicalistului, foarte multe tramvaie din Capitală circulă la limită, cu cârpeli, sau cu intervenții și ajutoare de la un depou la altul.
Florian Buzalin, care este și vatman, spune că depoul Bucureștii Noi a fost „modernizat” recent cu vagoane refăcute la Uzina de Reparații – Atelierele Centrale (URAC). Practic, după ce pe linia lui 41 au fost „lansate” noile tramvaie Imperio, construite la Arad, multe dintre garniturile care funcționau pe această linie au fost mutate pe alte trasee care țin de Bucureștii Noi.
„Vagoanele sunt bune în momentul de față, problema cea mare este cu partea de întreținere, cu lipsa pieselor în depou. Este vorba de tramvaiele refăcute la URAC, de modelele V3A modernizate. Băieții de la întreținere sunt foarte supărați, nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine, pentru că nu au ce piese să le pună. Mai ales că la mine în depou, în Bucureștii Noi, au adus vagoane refăcute la URAC, dar piese zero.
Mai încercăm să luăm piese de pe vagoanele căzute, ca să se poată ieși în traseu. Parcul nostru este de 43 de tramvaie, dar nu toate funcționează”, a spus, pentru Gândul, Florian Buzalin.
Liderul Sindicatului Transpublic, filiala Bucureștii Noi, a adăugat șefii de depouri din București încearcă să se ajute între ei, să iasă din impas atunci când le lipsesc piese sau chiar vagoane.
”Șefii de depouri se ajută între ei, de exemplu, șeful meu cere ajutorul șefului de la Victoria: «dă-mi și mie un vagon, să scot mâine tramvaiul în tur!». Situația aceasta este la fiecare depou”, susține Florian Buzalin.
Chiar și în acest context, în care nu se găsesc piese pentru tramvaiele modernizate, situația din prezent este mult mai bună decât în urmă cu aproape doi ani.
„Vagoanele modernizate la URAC sunt bune pentru noi, că noi nu am avut așa ceva în depou. Stadiul evenimentelor s-a redus foarte mult de când au venit aceste garnituri. Înainte, aveam vagoane clasice, V3A clasic, iar sistemul de frânare era mult mai slab”, susține sindicalistul.
Deși situația este una complicată, sindicalistul Florian Buzalin nu dă vină pe conducerea Societății de Transport București, ci pe „cățeii din jurul lui Criț”.
„Nu înțeleg care este problema, ar trebui să se facă licitație, nu se grăbesc lucrurile. Din ce am înțeles, domnul Criț (Adrian Criț, director general STB – n.r.) are intenții bune, dar nu reușește din cauza «cățeilor», scuzați expresia, care caută să-i pună piedici pe la colțuri”, a mai spus Florian Buzalin, pentru Gândul.
Societatea de Transport București este în proces de modernizare în ceea ce privește garniturile de tramvaie. Pe 11 mai 2021, Nicușor Dan a semnat contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, iar peste 30 dintre acestea circulă deja în Capitală.
Contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie se ridică la valoarea de 840 milioane de lei, iar vehiculele au o garanție de șapte ani.
CITEȘTE ȘI: