Vânzările Profi au înregistrat o creștere de peste 22% (+2,1 miliarde lei) și au ajuns la valoarea de 11,7 miliarde lei, adică aproximativ 2,3 miliarde euro.
“Creșterea considerabilă a vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de noi magazine, aproximativ 100 deschideri și peste 170 de remodelări”, a declarat Andrei Bica, directorul financiar (CFO) Profi.
Conform lui Andrei Bica, numărul de clienți a crescut cu peste 17%, la o medie de 1,2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1,4 milioane de tranzacții zilnice.
“Ne bucurăm să vedem că trendul clienților care preferă Profi continuă și în 2023. Mai mult, vânzările Profi din primul trimestru 2023 arată continuitatea creșterii businessului nostru, înregistrând un avans de 25% fata de perioada similară a anului trecut”, a completat Bica.
Potrivit acestuia coșul mediu a avut, în 2022, o valoare de 30 de lei fără TVA și a crescut în primul trimestru din acest an, cu o valoare de sub 5%.
Totodată Andrei Bica a anunțat că din trimestrul 3 al acestui an va fi implementat și sistemul self-scan, în prima fază cu magazinele din zona urbană, pentru formatele Super City și Go și urmează să testeze extinderea în mediul rural.
Conform retailerului, EBITDA a crescut în 2022 cu 5% față de anul precedent, arătând că în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.
Potrivit unui comunicat al companiei, poziția de Cash a crescut la aproximativ 300 milioane lei datorită cash-ului generat intern. Pe baza suportului continuu primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane lei care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale.
În plus, Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 milioane lei, care oferă condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii.
“Aceștia ne sunt parteneri de business de ani de zile și împreună am obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%”, a punctat CFO-ul Profi.
Profi a încheiat anul trecut cu 1.641 de magazine (aproximativ 440 de magazine pe conceptul Noul Profi), dintre care peste 1.000 de magazine sunt gestionate de către Parteneri, aceasta fiind o abordare strategică ce va continua.
De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1,4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1,7 milioane de conturi în prezent, reprezentând 10% din vânzări.
În acest an, Andrei Bica a anunțat că Profi va continua să deschidă și să remodeleze 200 de magazine, pentru a crește businessul. Totodată, se va accelera procesul digital, atât prin noi produse digitale, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii.
Cu peste 28000 de angajați și magazine în aproape 800 de localități, Profi este unul dintre cei mai mari retaileri și cel mai mare angajator din România.