Deși la o primă vedere pare greu de crezut, există o metodă prin care putem economisi bani atunci când mergem la cumpărături într-un supermarket. Iată care este aceasta și în ce constă.
Aproape toată lumea are un supermarket preferat de unde își face cumpărăturile de zi cu zi și ne este foarte greu să ne schimbăm, deoarece suntem obișnuiți cu anumite produse și branduri. Însă odată cu creșterea vertiginoasă a inflației de la începutul războiului din Ucraina, tot mai mulți oameni se întreabă dacă să continue să cumpere în același supermarket sau să înceapă să urmărească îndeaproape prețurile și altor magazine din apropiere. Într-o anumită măsură, apariția rețelelor sociale ajută și la controlul asupra prețurilor din supermarketuri.
Din păcate, schimbarea supermarketurilor nu vă asigură că veți economisi mai mult. Acest lucru necesită în primul rând o schimbare a comportamentului din partea cumpărătorului pentru a cunoaște prețurile.
Iar una dintre tacticile pe care le folosesc supermarketurile și despre care puțini consumatori le cunosc. Se numește faimosul „truc de rafturi”. Experții în finanțe promit economii între 250 și 300 de euro pe an dacă sunteți capabil să țineți cont că ceea ce își doresc aceste companii este să facă bani.
Supermarketurile se joacă cu prima vedere a clientului și de aceea pun de obicei cele mai scumpe produse și cele care oferă cea mai mare profitabilitate la nivelul ochilor. De asemenea se joacă și cu dexteritatea clientului, facilitandu-i să ridice produsele cu ajutorul mâinii dreapte, deoarece majoritatea populației este dreptace.
Din acest motiv, clienții sunt sfătuiți să se uite în sus și-n jos înainte de a-și duce mâna pe rafturile din centru, deoarece acolo se găsesc produsele cele mai avantajoase. Produsele care părăsesc supermarketul cu cea mai mică rentabilitate sunt de obicei poziționate pe rafturile de sus și de jos.
Sursa: Ziarulromanesc.de