Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, a explicat, luni seară, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, ce probleme sunt în prezent în subteran și de ce Alstom întârzie să facă mentenanța garniturilor de metrou.
„Aș vrea să vă spun câte ceva despre metroul din București, pentru că este important să știți aceste cifre, interesante din punctul meu de vedere. Metroul din București transportă zilnic 400 de mii de oameni, anul trecut a transportat 132 de milioane de călători, în comparație cu Căile Ferate Române, care anul trecut a transportat 47 de milioane de călători. Asta în condițiile în care rețeaua de metrou înseamnă 77 de kilometri pe cale dublă”, a declarat Mihai Barbu în cadrul emisiuniii „Cu Gândul la București”.
Președintele CA Metrorex a precizat că metroul bucureștean a fost afectat de criza energetică.
„Criza energetică, bineînțeles că ne-a afectat și pe noi destul de mult, dar aici ne-au ajutat Hotărârile de Guvern prin care s-a plafonat prețul la energie”, susține oficialul Metrorex.
Mihai Barbu a explicat apoi care sunt în prezent problemele de la metrou, și care este relația cu cei de la Alstom.
„Metrorex lucrează cu o companie care prestează mentenanța trenurilor (Alstom – n.r.), și în mod normal ar trebui să funcționăm cu 57 de trenuri în fiecare zi, numai că, de o perioadă scurtă de vreme, și sperăm să nu dureze foarte mult, sunt mai puține trenuri pe anumite magistrale. Încercăm, avem discuții, câteodată și dure cu această companie, pentru că plățile către ei le avem la zi. Nu pot invoca aceste motive, dar invocă crizele multiple, precum Covid și Războiul din Ucraina, și ei spun că nu au piesele necesare pentru a le repara”, a mai declarat Mihai Barbu în emisiunea „Cu Gândul la București” de luni seară.