Tentativă de fraudă în numele Enel! Nu deschideți mesajele care anunță debranșarea, avertizează compania.
Enel, cel mai mare furnizor de energie electrică din România, își avertizează clienții referitor la o tentativă de fraudă prin mesaje SMS.
Mesajul înșelător le transmite abonaților Enel că urmează să fie debranșați pentru neplata facturilor.
„Furnizorii Enel Energie și Enel Energie Muntenia avertizează că o parte dintre clienții acestora ar putea fi expuși unei tentative de fraudă prin SMS. În mesajele primite, clienții sunt îndemnați să acceseze un link pentru a nu fi deconectați de la furnizarea energiei electrice, pe motiv de neplată.
Dacă ați primit un mesaj de acest fel, vă recomandăm să NU dați click pe niciun astfel de link. Notificările oficiale prin SMS din partea furnizorilor Enel privind achitarea facturilor, în cazul clienților cu restanțe de plată, includ detalii privind suma de achitat și codul de plată aferent fiecărui client, dar NU conțin linkuri”, transmite Enel.
Recent, cele mai mari două bănci din România și-au avertizat clienții că pe rețelele de socializare se desfășoară o campanie de phishing prin postări sponsorizate.
Astfel, escrocii vizează obținerea datelor personale sau de pe cardurile bancare.