Albrecht Dürer s-a pictat pe sine în centrul unei picturi religioase, în semn de răzbunare, potrivit unui studiu realizat de o cercetătoare de la Cambridge asupra scrisorilor care au supraviețuit ce arată o dispută cu un protector bogat legată de salariu.
Maestrul din Nürnberg a fost angajat de un negustor bogat din Frankfurt, Jacob Heller, apoi a fost nevoit să lupte în zadar pentru un onorariu decent.
Ulinka Rublack, profesor de Istorie europeană modernă timpurie la Universitatea Cambridge, a declarat: „El s-a plasat chiar în mijlocul panoului, ca o figură slabă și izolată într-un peisaj – o figură pe care nimeni nu s-ar fi așteptat să o vadă atunci când își muta privirea de la apostolii monumentali din prim-plan spre înălțarea și încoronarea Fecioarei Maria”.
„Dürer a inserat figura sa chiar la stânga centrului și sub Maria și Iisus, pentru a se asigura că privirea oricărui privitor era îndreptată doar spre acest loc”, citează The Guardian.
Cercetătoarea a adăugat că, în alte tablouri, Dürer a adăugat imagini discrete cu el însuși, într-un colț sau la margine, aproape ca o semnătură. Dar aici s-a plasat chiar în centrul tabloului său pentru Heller, „identificându-se ca artist, ținând în mână o plachetă cu numele său – nimeni nu a mai făcut așa ceva vreodată”. Ea a adăugat: „Este cu adevărat uimitor”.
Citește continuarea pe Curatorial.ro.