O femeie din Melbourne, Australia, a emis un avertisment pentru turiștii care călătoresc în străinătate, după ce ar fi fost înșelată cu 1000 de dolari pe aeroportul din Bali de către personalul de frontieră.
Monique Sutherland și mama ei, în vârstă de 60 de ani, plecau în provincia indoneziană pentru o vacanță „foarte necesară”.
Când cei doi s-au înregistrat la ghișeul Batik Air de pe aeroportul Tullamarine, tânăra de 28 de ani a fost scoasă deoparte de personalul aeroportului din cauza stării pașaportului ei.
„Am fost pusă să semnez un formular albastru suplimentar pe care mi s-a spus că trebuie să îl arăt ori de câte ori îmi arăt pașaportul. Acest lucru se datorează faptului că pașaportul meu era ușor murdar, deoarece are șapte ani.”, a explicat Monique pentru 7 News.
După ce și-au pus în ordine documentele și au trecut prin controalele de securitate, mama și fiica au reușit în sfârșit să se îmbarce în avion înainte de a se bucura de un zbor non-stop de puțin peste șase ore către Bali, potrivit New York Post.
Dar la sosirea în hotspot turistic, starea de spirit s-a schimbat rapid când Sutherland a fost interogată de personalul aeroportului după ce i-au văzut formularul albastru.
Tânăra a fost escortată într-o cameră de interogatoriu, unde susține că a fost interogată timp de peste o oră. Sutherland a adăugat că personalul a început să vorbească în indoneziană și să râdă înainte de a o acuza în cele din urmă de încălcarea legii, deoarece pașaportul i-a fost deteriorat.
„Mi-au spus că vor putea rezolva problema pentru o taxă de 1000 de dolari”, a spus ea, după ce a susținut că, dacă nu plătește, nu își va primi pașaportul înapoi.
Sutherland – care a devenit recent șomeră – și-a susținut poziția și a spus că a refuzat să plătească taxa.
Ca răspuns, personalul de la aeroport a început să o abordeze pe mama ei în vârstă.
„Au abordat-o pe mama mea speriată și au convins-o să plătească și au spus că, dacă nu o face, nu mi-aș primi pașaportul înapoi”, a spus ea.
Odată ce au plătit presupusa taxă, Sutherland și mama ei au putut să-și continue vacanța fără alte probleme – dar calvarul le-a atenuat starea de spirit.
Incidentul a determinat-o pe Sutherland să informeze un membru al personalului de securitate a graniței australian despre situație, ofițerul spunându-i că probabil că a fost înșelată.
„Pașaportul meu nu a fost niciodată adevărata problemă. A fost o modalitate ușoară de a obține niște bani de la turiștii fără experiență”, a spus ea.
Potrivit site-ului web Smartraveller al Departamentului de Afaceri Externe, uzura normală a pașaportului nu ar trebui să fie o problemă, însă doar o uzură mai serioasă vă poate împiedica să călătoriți.