Podul de la Brăila, cea mai mare construcție de acest gen din România, construit de compania italiană Webuild, a fost traversat de 150 de mii de mașini, în trei săptămâni, de când a fost deschis traficului.
„Cum arată Podul la 3 săptămâni de la darea în trafic. Aproximativ 150.000 de mașini au traversat podul până acum”, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
Cel mai mare pod din România, și al treilea ca mărime din Europa, supranumit „Golden Gate” de România, consturit de italienii de la Webuild, a fost dat în folosință în urmă cu mai puțin de o lună.
Podul construit de Webuild are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.
De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a convenit, în 27 mai 2019, încheierea Contractului de Finanţare nr. 36 pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” în vederea acordării finanțării nerambursabile, alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
Podul suspendat are o lungime de 1974,30 metri. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.
Construcția este cuprinsă în Masterplanul General de Transport și face parte din Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea-Constanța.