Nu mai este un secret pentru nimeni că se înmulțesc, pe zi ce trece, cazurile apărute în spațiul public, privind doleanțele pasagerilor nemulțumiți de întârzierile – culminând cu anulările curselor – de către operatorul aerian low-cost Wizz Air. Autoritățile din România au recunoscut că nu pot aplica sancțiuni atunci când se întâmplă astfel de situații – pe banii, pe timpul și pe nervii pasagerilor – deoarece firma nu are reprezentanţă în ţara noastră.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a anunţat, joi, că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania.
”MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului.
Instituţia precizează că Protecţia Consumatorului nu poate interveni şi nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanţă în România.
Recent, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a avut discuţii cu Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre cursele aeriene ale Wizz Air care au avut întârzieri în ultimul timp sau au fost anulate.
De asemenea, s-a discutat despre iniţierea unui mecanism de informare rapidă între instituţiile responsabile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană, astfel încât cetăţenii să poată avea răspunsuri urgente, cu termene clare, la problemele care îi afectează.
ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC Romania funcționează în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor
Gândul a primit numeroase sesizări din partea pasagerilor disperați, privind întârzierile foarte mari ale avioanelor Wizz Air. Pasagerii care au fost nevoiți să stea cu orele prin aeroporturi după ce cursele le-au fost amânate se plâng că nu primesc nicio explicație pentru întârzierea zborurilor.
Numai în perioada 22 iunie – 5 iulie, peste 200 de curse Wizz Air au avut cel puțin 30 de minute întârziere și 13 au fost anulate, conform celor mai recente date transmise de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
Recent, a avut loc un incident într-un avion Wizz Air. Pasagerii unei curse de la București la Roma au trăit clipe de coșmar, în condițiile în care instalația de aer condiționat a aeronavei nu funcționa. Unui copil i s-a făcut rău, iar restul pasagerilor se luptau să reziste făcând-și vânt cu diverse pliante găsite în avion.
În ciuda numeroaselor probleme, compania din Ungaria nu poate fi amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, deoarece legislația românească actuală nu permite sancționarea firmelor cu sediul în altă țară.
Necazurile provocate de Wizz Air par fără sfârșit după ce cursele anulate în ultima clipă, cu pasageri uitați în diverse aeroporturi europene sau întârzierile repetate ale unor zboruri au devenit deja un obicei al companiei cu sediul la Budapesta.
Dacă în cazul companiei românești Blue Air, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a putut să ia măsuri și să aplice amenzi-record, de ordinul milioanelor de euro, în cazul Wizz Air, ANPC este legată de mâini și de picioare.
După amânarea sau anularea a sute de curse aeriene ale Wizz Air, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a explicat, pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări. Horia Constantinescu a precizat că proiectul legislativ care ar urma să permită ANPC să aplice sancțiuni și în astfel de cazuri a fost blocat în Parlament de către parlamentarii USR.
CITEȘTE ȘI: