Comisia Europeană are în vedere să elimine permisul de conducere. În viitorul apropiat, acest act ar putea deveni o simplă amintire pentru șoferi.
Printre propuneri de înlocuire, C.E. are în vedere să introducă un cod QR, notează presa internațională.
Potrivit adac.de, la Bruxelles se vorbește despre anularea permisului de conducere. Asta, însă, nu înseamnă că șoferii vor putea circula fără acte doveditoare.
Pur și simplu, Comisia Europeană are în vedere să înlocuiască permisele de conducere cu un simplu cod QR, care să poată fi verificat şi recunoscut pe tot cuprinsul Uniunii Europene. Printre altele, C.E. își dorește să crească gradul de siguranţă pe drumurile publice.
Deși s-au făcut numeroase propuneri și o serie de modificări chiar au fost implementate, nici până în prezent nu există un permis de conducere universal, valabil la nivelul UE.
Documentele din țările membre ale Uniunii Europene arată similar, dar fiecare stat și-a păstrat autonomia și libertatea de a decide/stabili cu privire la regulile care trebuie aplicate pentru eliberarea permiselor de conducere.
Și, fiindcă lucrurile stau astfel, cetățenii europeni care merg la muncă într-o altă țară din UE sunt nevoiți să își schimbe permisul de conducere în termen de doi ani de la mutarea în statul respectiv.Totul ține de legislația națională, existând diferențe inclusiv în ceea ce privește categoriile de permis de conducere.
Deocamdată, iniţiativa Comisiei Europene este doar la nivel de proiect și, până să ajungă lege, mai poate suferi multe modificări, în funcție de semnalele/recomandările primite/
Cert este că tot mai mulți şoferi se declară de acord cu propunerea înlocuirii permisului auto cu un cod QR, practic un carnet digital care va putea fi verificat în toată Uniunea Europeană.
Autorii proiectului de modificări au trecut la motive aplicarea mai eficientă a reglementărilor rutiere în vigoare, precum și posibilitatea urmăririi penale a șoferilor care comit infracțiuni în trafic. Teoretic, UE are norme privind aplicarea transfrontalieră a pedepselor pentru infracțiuni în trafic, dar urmărirea penală a șoferilor vinovați este un proces extrem de dificil dat fiind legislațiile naționale care se suprapun.
Nemții de la ADAC scriu că undeva la 40% din infracțiunile transfrontaliere au fost comise cu impunitate deoarece partea vinovată fie nu a putut fi depistată, fie plata nu a fost executată.