EXCLUSIV | Cum a rămas un tramvai Imperio fără pantograf, care s-a rupt în mers, la Obor. „Nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii. Sunt firave”

Publicat: 23/08/2023, 10:00

Un tramvai Imperio din București a rămas recent fără pantograf, care s-a rupt în mers, pe linia 10, în zona Piața Obor. Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că acest incident nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii, ci pentru că „pantografele de la tramvaiele Imperio sunt destul de firave”. Potrivit surselor Gândul, nu ar fi pentru prima dată când se rupe un pantograf la tramvaiele Imperio.

Un incident grav a avut loc luni, în zona Piața Obor, unde pantograful unui tramvai Imperio ( captatorul de energie de pe plafon) s-a rupt, iar Gândul publică imagini în premieră.

Incidentul a avut loc cu o zi înainte ca președintele Astra Arad, Valer Blidar, să „tragă” de urechi presa din București, „care nu ratează niciun incident” în care sunt implicate tramvaiele produse la Arad.

Valer Blidar declara marți, la evenimentul în care a fost prezentat tramvaiul Imperio cu numărul 50 predat Primăriei Capitalei, că incidentele în care sunt implicate aceste vehicule au loc din cauza infrastructurii precare.

„Un captator nu poate să cadă din cauza infrastructurii”

Președintele Astra Arad este contrazis de Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor.

„Un captator nu poate să cadă din cauza infrastructurii. Sunt probleme cu șinele, mari, dar nu toate incidentele sunt provocate de infrastructura proastă. Pantografele sunt, din punctul meu de vedere, destul de firave”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.

Sindicalistul STB susține că, în realitate, ar fi mult mai multe incidente în care sunt implicate tramvaiele Imperio față de ce ar comunica Societatea de Transport București.

De altfel, un pantograf s-ar fi rupt și pe data 27 mai, la vagonul 3826, la cap de linie, în zona Militari.

Zilnic sunt probleme, cu ușile, cu frânele, dar nu se spune. Președintele Astra a fost arogant când a certat presa că nu ratează incidentele cu Imperio. Dar ce ar vrea să facă presa, să le ignore?”, a mai spus Florin Ivan.

Valer Blidar a spus, la prezentarea tramvaiului Imperio cu numărul 50 produs de Astra Arad pentru Societatea de Transport București, că infrastructura ar fi cauza defecțiunilor apărute la tramvaie.

„În Bucureşti, avem anumite probleme, dar care nu se datorează tramvaielor. Infrastructura a fost modernizată acum 23 de ani și ea trebuia reparată capital la opt ani. De abia acum a început un program de repunere a infrastructurii în condiții normale. Cheltuielile noastre cu mentenanța sunt infime. Mă costă mai mult întreținerea autoturismului propriu decât mentenanța celor 50 de vagoane, până astăzi. Așa-zisele defecte care apar şi pe care le vedeți – am văzut că nu vă scapă niciunul – sunt acele opriri. Şi pentru mine este curios faptul că nu vedeți decât tramvaiele Astra că s-au oprit pe linie, cu toate că atunci când se întrerupe curentul, toate tramvaiele stau”, a afirmat Valer Blidar.

În ceea ce privește incidentul de luni, reprezentanții STB au precizat, pentru Gândul, că a avut loc din cauza infrastructurii, iar reparațiile vor fi suportate de către Societatea de Transport.

Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro

Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte din lotul de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Vehiculul este realizat din oțel și cântărește 47 de tone, fiind proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.

În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Gigi Becali, DERAPAJ rușinos la adresa Elenei Lasconi! A spus-o public, ca toată România să...
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale. Este la un pas de turul 2|ANALIZǍ
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Ce avere are Călin Georgescu, candidatul care a provocat cea mai mare surpriză la alegerile...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Au fost publicate REZULTATELE de la ora 22:44. Răsturnare de situație a voturilor! Cine e...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Rezultat: Referedumul a trecut pragul şi varinta DA are peste 50%....
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Rezultate BEC, se numără voturile. Răsturnare de situație
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Românii au taxe mai mici pe muncă decât vecinii lor, dar rămân cu mai puţini...