Prima pagină » Actualitate » ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII LA GÂNDUL | Ce măsuri ar trebui luate pentru reducerea numărului de accidente provocate de șoferii drogați?

ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII LA GÂNDUL | Ce măsuri ar trebui luate pentru reducerea numărului de accidente provocate de șoferii drogați?

Accidentele rutiere mortale din ultima perioadă, în care au fost implicați șoferi care conduceau sub influența drogurilor, au lansat numeroase dezbateri în spațiul public, referitoare la necesitatea înăspririi pedepselor. În prima jumătate a anului, aproape 1.300 de conducători auto au fost prinși sub influența substanțelor interzise.

Patru dintre aceștia au provocat accidente în care trei persoane au murit și alte două au fost grav rănite. Polițiștii atrag atenția că aceste cazuri sunt din ce în ce mai frecvente: numai în ultimii patru ani, șoferii drogați au accidentat mortal 14 persoane.

Fostul pilor de raliu și expert în conducerea defensivă, Titi Aur a menționat pentru GÂNDUL că pentru a stopa acest fenomen ar trebui impusă anularea carnetului de șofer. Problema de fond în România este că ”nu te sancționează nimeni cu adevărat” susține acesta.

Și ceilalți invitați au militat pentru înăsprirea pedepselor împotriva șoferilor care conduc sub influența drogurilor sau a băuturilor alcoolice.

Iată ce au răspuns invitații în emisiunile Gândul la ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII: ”Ce măsuri ar trebui luate pentru reducerea numărului de accidente provocate de șoferii drogați?”

George Buhnici, youtuber

Ar trebui să ne uităm la cei care au rezolvat problema asta și s-ar putea ca răspunsul să nu ne placă, pentru că este destul de dur. Atunci când oamenii consumă substanțe de genul ăsta pierzi controlul și nu cred că te mai poți înțelege cu ei. Și atunci va trebui să faci cumva să blochezi decizia de a consuma. Sunt țări care au niște măsuri atât de dure împotriva consumului de droguri încât oamenilor le este frică să pună mâna pe așa ceva. Uitați-vă la Singapore, cred că asta este soluția. Trebuie ca frica de a consuma să fie atât de mare încât să nu pui gura mâna pe așa ceva înainte să te urci la volan. Bunăvoința nu e de ajuns doar regulile, legea și niște măsuri extrem, extrem de dure împotriva celor care consumă droguri la volan.

Radu Palaniță, câștigător ”Românii au talent”

Eu aș spune mai degrabă pentru stoparea acestui fenomen care, din păcate, este în continuă creștere. Eu aș considera că ar trebui mult mai multe controale pe pe străzi, da, și mai mult de atât. Eu aș anula acel permis de conducere și măsuri mult mai drastice pentru că nu zic că e mai periculos ca alcoolul. La fel și alcoolul poate fi încadrat în aceeași categorie, dar e un fenomen care, din păcate, în creștere și nu, nu este bine deloc.

Florin Prunea, fost fotbalist

În primul rând, cât mai mulți polițiști în stradă și cât mai multe controale și, bineînțeles, prevenție, prevenție, campanii, foarte multe campanii, pentru că, din păcate, văd că și tineretul, din ce în ce mai mulți, sunt ușor de influențat cu aceste tâmpenii, cu drogurile și, repet, campanii de prevenție și controale foarte, foarte mult.

Claudiu Crețu, director general ELCEN

Răspunsul este unu extrem de simplu printr-o abordare cât se poate de serioasă și fermă și dură a organelor de poliție, autorităților, pentru că aceste fenomene nu trebuie tolerate sub nicio formă. Putem învăța acest lucru de la țările care s-au confruntat cu probleme de disciplină, dacă pot spune așa ceva, dacă spun pot spune așa și doar prin sancțiuni dure, pe de o parte, pe termen scurt, iar pe termen lung este foarte important o abordare cât mai fermă cu privire la droguri în școli. Părerea mea este, din păcate, de acolo să se se începe. Am auzit prea multe cazuri cu tineri, licee. Nu vreau să mai mă gândesc la școli, pentru că și eu am copii la școală, dar este nevoie de o atitudine mult mai fermă pentru combaterea acestui flagel. Controale cât mai multe, sancțiuni, cât mai dure pentru că persoane, aceste persoane deja văd că omoară oamenii vinovați.

Titi Aur, fost pilot de raliu și expert în conducere defensivă

Păi, eu aș spune că două direcții. Pe de o parte educație, adică pentru a ajunge să conduci mașina, să ajungi la școala de șoferi, ar trebui să treci prin diferite cursuri, să înțelegi ce se întâmplă atunci când ești sub influența alcool, droguri, oboseală, distrageri, să înțelegi pericolul. Odată ce ai trecut prin acele cursuri, nu poți să spui că n-ai știut pentru că ai trecut prin acele cursuri și pe urmă coerciția să vină pe măsura faptelor. Adică ești drogat la volan, se anulează permisul de conducere, ai un anumit grad mai mare de drog sau de alcool, se confiscă mașina, nu mai spun dacă ai făcut accident într-un astfel de stare. De ce? Ca să fie, pe de o parte, să fii învățat și pe altă parte să știi că ți se întâmplă rău dacă îți asumi riscuri. Din păcate, la noi nici nu te învață nimeni, nici nu te sancționează nimeni cu adevărat că acele suspendări de două-trei luni și o amendă pe care tata o rezolvă cumva nu sunt atât de, să zic înspăimântătoare pentru cel care vrea sau e predispus să să facă astfel de lucruri.


CITEȘTE ȘI:

ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII la GÂNDUL: ”Credeți că plafonarea prețurilor la alimentele de bază funcționează și ar trebui extinsă și după luna octombrie?”

VIDEO | ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII la GÂNDUL: ”În cazul unei probleme de sănătate, unde preferați să vă tratați, la stat sau la privat?”