Joi are loc o ultimă rundă de negociere între sindicaliștii STB și Municipalitate, în ceea ce privește noul contract colectiv de muncă. Potrivit surselor Gândul, sindicaliștii vor decide joi dacă vor declanșa, sau nu, conflictul colectiv de muncă.
Update 17:20: Surse administrative au precizat pentru Gândul că o nouă încercare de mediere, din partea Municipalității, va avea loc săptămâna viitoare.
Știrea inițială
Potrivit surselor Gândul, Sindicatul Transportatorilor București, principalul sindicat la nivelul Societății de Transport București (STB), a notificat deja angajatorul „cu privire la premizele declanșării unui conflict de muncă”.
„Nu există, din partea conducerii STB, nicio intenție de a se rezolva problema”, au precizat pentru Gândul, surse din interiorul Sindicatului STB.
Aceleași surse mai spun că joi, 14 septembrie, va avea loc o nouă rundă de nogociere între sindicaliști și Municipalitate, iar după această discuție sindicatul va decide dacă va declanșa, sau nu, conflictul de muncă.
Practic, sindicaliștii vor decide joi dacă vor notifica Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) cu privire la un conflict de muncă, adică declanșarea unei greve a șoferilor.
Pe 31 august a expirat contractul colectiv de muncă de la nivelul STB, iar sindicaliștii cer creșteri salariale, dar și alte sporuri, precum cel „de burduf”. Până în prezent, negocierile dintre sindicaliști și conducerea STB au eșuat.
Pe de altă parte, directorul STB, Adrian Criț, a declarat, recent, că salariații STB au „salarii extraordinare” în comparație cu alte categorii, iar în luna aprilie, salariul mediu net a fost de 5.400 de lei.
„Eu cred că angajaţii noştri şi-au dat seama şi conştientizează faptul că beneficiază de nişte condiţii bune. Au nişte salarii extraordinare comparativ cu alte categorii”, declara Adrian Criț la începutul verii, la ZF Live.
Printre revendicările sindicaliștilor se numără și „sporul de burduf” pentru șoferii care conduc autobuzele articulate și pentru vatmanii care manevrează tramvaiele Imperio, de 36 de metri.
„Sindicatul a cerut mai multe lucruri, spun eu de bun-simț. De exemplu, pentru vatmanii care conduc tramvaiele de 36 de metri, sau pentru cei care conduc autobuzele articulate, care au mai multe riscuri, se conduc mult mai greu aceste vehicule. Știți că a fost acel accident cu autobuzul articulat, când șoferul nu a văzut pasagerul care a fost călcat pe cap. Nu a avut cum să-l vadă. Și atunci, sindicatul consideră că șoferii care conduc aceste autobuze de două ori și ceva mai mari să fie recompensați cu un spor. Așa i se spune, spor de burduf, dar era de câteva sute de lei, nu foarte mare. Conducerea STB nu a fost de acord”, a declarat, recent, pentru Gândul, Florin Ivan, membru al Sindicatului STB și președinte al Asociației Profesionale a Transportatorilor.
Ultima grevă STB a avut loc anul trecut, în iarnă, iar conflictul de muncă a creat un scandal imens la nivelul administrației locale, mai ales că traficul din București a fost dat serios peste cap, circulația fiind practic paralizată.
Vasile Petrariu a fost acuzat la acea vreme, de primarul Nicușor Dan și de șeful STB, Adrian Criț, că ar fi pus la cale o grevă ilegală.
Tot pe parcursul anului trecut, discuțiile pentru contractul colectiv de muncă au fost foarte dificile, iar în prezent, relația dintre principalul sindicat din STB și conducerea societății este una tensionată.