CFR SA: O grevă pe calea ferată înseamnă pierderi financiare de circa 1,5 milioane de lei pe zi / „Ne cerem scuze călătorilor”

CFR SA: O grevă pe calea ferată înseamnă pierderi financiare de circa 1,5 milioane de lei pe zi / „Ne cerem scuze călătorilor”
Publicat: 15/09/2023, 12:41

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA transmite scuze călătorilor afectați de greva de avertisment, organizată de federațiile sindicale, în intervalul orar 07.00 – 09.00, dar și tuturor operatorilor de transport de călători și de marfă, care nu și-au putut desfășura activitatea feroviară, conform graficului normal de circulație.

„Din punct de vedere al traficului feroviar, menționăm faptul că la nivelul întregii rețele feroviare, între orele 07 – 09.00, erau programate să circule 397 de trenuri de călători, care aparțin celor 6 operatori de transport feroviar de călători. De asemenea, în Gara de Nord București, în același interval orar, erau programate să plece în cursă și să sosească 38 de trenuri, dintre care 16 cu plecare din Gara de Nord, începând cu ora 07.00, respectiv 22 de garnituri care urmau să sosească începând cu aceeași oră”, conform CFR SA.

Potrivit sursei citate, la această oră, conform primelor centralizări, 80% dintre garniturile programate să pornească în cursă, să sosească în stația de destinație, sau aflate în circulație, care au fost oprite în gări între orele 07.00 – 09.00, vor înregistra întârzieri pe tot parcursul acestei zile.

„Vă asigurăm că personalul feroviar de specialitate al companiei va colabora cu toți operatorii de transport pentru restabilirea graficului normal de circulație al trenurilor”, precizează CFR SA.

„O restructurare rapidă în acest moment ar pune în pericol toată activitatea companiei”

Referitor la greva de avertisment din această dimineață, conducerea CFR SA transmite faptul că înțelege nemulțumirile angajaților, care au recurs la această acțiune, însă greva și perturbarea traficului feroviar nu reprezintă calea pentru rezolvarea situației actuale.

„Deși CFR SA, prin Ministerul Transporturilor, a transmis la Ministerului Finanțelor, 3 variante ale Bugetului de Venituri și Cheltuieli, toate cele 3 variante au fost respinse. Solicitările Ministerului Finanțelor au vizat prezentarea unui plan de restructurare a companiei în bugetul acestui an. Însă, atragem atenția asupra faptului că o restructurare rapidă în acest moment ar pune în pericol toată activitatea companiei, în contextul în care măsurile impuse de Ministrul Finanțelor prevăd concedieri, concedieri care afectează grav funcționarea traficului și întreținerea infrastructurii de transport”, adaugă sursa menționată anterior.

De asemenea, CFR SA trage un semnal de alarmă, deoarece „este exclus să acceptăm lipsa banilor pentru siguranța feroviară, dincolo de problema datoriilor companiei, care nu poate fi rezolvată în câteva luni și considerăm că nu poți să te joci cu soarta a sute de mii de oameni (angajații ai CFR și familiile acestora) și a milioane de pasageri, plus operatori care folosesc infrastructura feroviară”.

„O zi de grevă pe calea ferată înseamnă o pierdere financiare de cca 1,5 milioane de lei”

„Infrastructura feroviară este sector strategic de transporturi, un sector care la ora actuală are în derulare, doar prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), 144 contracte în valoare de 15,44 miliarde de lei, pentru modernizarea infrastructurii feroviare, o rețea feroviară care, în actualul context strategic, este esențială pentru transportul de cereale, iar avizarea negativă a Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe acest an, principala cauză a grevei de avertisment în care s-a aflat o parte a salariaților companiei, afectează în mod direct nu doar continuarea negocierilor cu partenerii sociali, pentru încheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar și blocarea absorbției de fonduri europene, reducând astfel capacitatea Statului Român de a implementa programele de modernizare a infrastructurii.

Astfel, precizăm faptul că, principala pârghie pentru deblocarea actualei situații în care se află compania o reprezintă aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pentru anul în curs, Buget care va permite desfășurarea în condiții optime a activității companiei, dar și continuarea negocierilor cu sindicatele feroviare pentru încheierea Contractului Colectiv de Muncă.

Încă o dată transmitem scuze tuturor călătorilor, care în această dimineață nu au putut beneficia de serviciul public de transport feroviar, dar și operatorilor de transport feroviar de călători și de marfă, care timp de 2 ore au fost în imposibilitatea de a-și desfășura activitatea în mod normal, înregistrând cu siguranță pierderi financiare, pierderi financiare pe care inclusiv compania noastră le înregistrează, deoarece o zi de grevă pe calea ferată înseamnă o pierdere financiare de cca 1,5 milioane de lei din taxa de utilizarea a infrastructurii, neîncasată de la operatorii de transport!”, conchide CFR SA.

Vă recomandăm să citiți și:

Motivul principal care a oprit circulaţia trenurilor pentru 2 ore. Ce salariu are personalul feroviar din România

ANUNȚ important al conducerii CFR. Cum își pot recupera călătorii banii dați pe bilete, în contextul grevei feroviarilor

Sursa foto: Shutterstock

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ciolacu: „Lasconi va avea nevoie de fiecare vot”. Ce condiție pune liderul PSD șefei USR...
BREAKING | CCR amână decizia privind validarea votului la prezidențiale
FOTO. Imagini incendiare: așa arată la 63 de ani prima soție a celebrului milionar din...
Trei pagini de Facebook care o denigrează pe Elena Lasconi au aceeași adresă cu o...
Văru Săndel dezvăluie cum și-a împărțit Silviu Prigoană averea: “Honorius a moștenit afacerile, ceilalți…” |...
Învârtelile imobiliare de milioane de euro ale lui Călin Georgescu, candidatul cu 0 cheltuieli declarate...
Celentano, mesaj-manifest după primul tur prezidențial: „Ne-am întors în Evul Mediu sau la piramide? Alo,...
Călin Georgescu, mesaj important după ce au apărut clipuri dubioase care îl promovează! S-a dezis...
Alimentul DE POST care distruge creierul. Vlad Ciurea: „De 10 ani nu am mai mâncat”
Care vor fi consecinţele după ce CSAT a constatat că TikTok l-a favorizat pe Călin...
VIDEO ”Scoateți capacul! Dați-mi fata înapoi!” Imagini zdrobitoare de la mormântul Andreei Cuciuc! Mama sa...
Ajutor financiar de la stat pentru copiii peste vârsta de 6 ani. Ce condiții trebuie...
Detaliul neobservat din clipul lui Călin Georgescu! Ce are în spate și ce semnifică
Nemții au testat Dacia Duster III pe Autobahn. Ce viteze a atins SUV-ul de la...
Proteste violente în Georgia după ce guvernul suspendă negocierile cu Uniunea Europeană
Orașul din România care înainte de Primul Război Mondial rivaliza cu...
Cutremur în România. Călin Georgescu şi planul său din spatele cortinei: Am văzut ce înseamnă...
O minune a gastronomiei, pe cale de dispariție. Se găsește în țara noastră, nu mulți...
Urări de Sfinții Mihail și Gavriil 2024. Cele mai frumoase felicitări și imagini cu mesaje...
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de...
Ce relație are Andreea Tonciu cu fiica sa, Rebecca? Fosta asistentă TV și-a amintit cea...
Cum își alină Igor Cuciuc durerea la două săptămâni de la moartea fiicei sale: ”Erai...
BANCUL ZILEI. Profesoara către Bulă: -Măi puturosule, cum poţi să dormi la mine la oră?
Cum ar putea înrăutăți criza climatică un nou mandat al lui Donald Trump