Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, afirmă că, din primele concluzii, explozia de pe şantierul Autostrăzii Moldova a fost cauzată de o eroare umană. În urma deflagrației, patru muncitori au murit pe loc și alți cinci au fost răniți.
„Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus prefectul.
El a precizat că „e posibil ca şi factorul noapte să fi contribuit” şi a arătat că ancheta este în desfăşurare.
„Grav este în primul rând că au murit patru oameni, doi dintre ei este foarte greu să fie identificaţi, doi care sunt din cei cinci răniți, mai grav, dar înţeleg că şansele sunt destul de mari să nu se întâmple mai rău”, a mai spus Halici, citat de News.ro.
Întrebat câţi muncitori erau la momentul exploziei în zonă, Nicuşor Halici a afirmat că i s-a spus că erau 10 muncitori şi nu au fost afectaţi.
„Şi acestea sunt date care sunt culese în aceste momente de la constructori de către echipele de investigaţie şi vor fi comunicate toate. Doar în punctul ăsta 10, pentru că se lucrează pe tot tronsonul”, a completat prefectul.
Halici a adăugat: „Compania ştia că există această conductă şi aici va trebui să fie clarificat faptul că, după cum aţi putut observa, nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Din punctul meu de vedere ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare, cel puţin la ce văd. Dintr-o estimare, până într-un metru are adâncimea (..) trebuia să fie la 1,80 metri”.
Prefectul judeţului Vrancea a mai arătat că au fost discuţii şi săptămâna trecută şi au avut proiectările făcute pentru devieri, în zonă fiind 14 devieri care trebuie făcute.
„Era cunoscut, investigaţia va stabili pentru că nu e singura zonă, mai sunt 14 zone. Până când nu se va identifica exact, nu va mai fi efectuată nicio lucrare pe coridorul care se suprapune cu cele 14 zone de traversare a magistralei”, a spus Nicuşor Halici, el arătând că nu vrea să să se pronunţe dacă magistrala era la adâncime sau care era adâncimea.
„Trebuia în primul şi în primul rând să nu se întâmple şi trebuiau luate toate măsurile. Vom vedea cine este vinovat şi acela va trebui să răspundă. La fel de important este că astfel de lucruri trebuie avute în vedere şi o să facem o analiză în cursul acestei zile şi în Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, să ne spună. Eu am mai făcut acum două luni o solicitare către toate instituţiile publice, autorităţile publice, să facă o hartă a riscurilor, cu tot ce există la nivelul judeţului Vrancea”, a mai afirmat Halici.
Sursa foto: Facebook