Comisia Federală pentru Comerț (FTC) din SUA și autoritățile guvernamentale din 17 state americane au acționat, marți, în judecată compania online Amazon, denunțând presupuse activități de monopol care generează majorări artificiale de prețuri, blochează comercianții pe platforma de vânzări și afectează companiile concurente.
Comisia Federală pentru Comerț și autoritățile statale acuză grupul Amazon de încălcarea reglementărilor concurențiale prin practici care au descurajat reducerile de prețuri, sancționând alte firme care au aplicat scăderi. De asemenea, potrivit oficialilor guvernamentali, companiile terțe care comercializează produse pe platformă au fost obligate să utilizeze sistemul ”Amazon Prime”, un serviciu special care generează costuri suplimentare.
Procesul intentat de Comisia Federală pentru Comerț (FTC) într-o instanță judiciară federală din Seattle constituie un moment crucial în abordarea agresivă a Administrației Joseph Biden de aplicare a reglementărilor concurențiale. Președintele Comisiei Federale pentru Comerț, Lina Khan, critică de mult timp grupul online Amazon.
Conform experților guvernamentali, comercianții care utilizează platforma Amazon sunt constrânși să accepte servicii de promovare prin reclame. ”Amazon încasează câte 2 dolari pentru fiecare produs vândut”, a afirmat Lina Khan, președintele Comisiei Federale pentru Comerț, citată de publicația The Wall Street Journal.
Grupul online Amazon a transmis că produsele comercializate prin intermediul platformei sale generează o experiență mai plăcută pentru clienți decât alte servicii comerciale.
”Plângerea noastră se referă la faptul că Amazon a utilizat o serie de tactici punitive și coercitive pentru a-și menține monopolul în mod ilegal. Sunt formulate acuzații detaliate despre modul în care Amazon exercită monopol pentru a se îmbogăți prin creșteri de prețuri și prin degradarea serviciilor pentru zeci de milioane de familii americane care fac cumpărături de pe această platformă și pentru sute de mii de companii care se bazează pe Amazon. Procesul intentat astăzi încearcă să tragă Amazon la răspundere pentru aceste practici de tip monopolist și de a restabili încrederea în promisiunea pierdută a competiției libere și corecte”, a subliniat Lina Khan.
Citește și:
A crezut că e o glumă! Ce a PRIMIT un client care a comandat un smartphone de pe Amazon