„Ușă defectă”. Acesta este afișul care a apărut zilele trecute pe un tramvai Astra Imperio de pe linia 25 din București, au dezvăluit surse administrative pentru Gândul.
Au început să apară defecțiuni la ușile noilor tramvaie Astra Imperio din București. Așa s-a întâmplat și zilele trecute, pe un Imperio de pe linia 25, unde prima ușă s-ar fi defectat, iar vatmanul a lipit un afiș pe care scrie „ușă defectă”.
„Nu a înțeles nimeni ce problemă a fost cu ușa aceea. Cică ar mai fi fost și alte probleme. Cert este că am început să punem afișe, ca pe vremuri, la tramvaiele vechi”, au precizat pentru Gândul reprezentanți ai Asociației Profesionale a Transportatorilor.
Nu este singura problemă constatată la tramvaiele Astra Imperio în ultima perioadă.
Luna trecută, un tramvai Imperio din București a rămas fără pantograf, care s-a rupt în mers, pe linia 10, în zona Piața Obor. Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că acest incident nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii, ci pentru că „pantografele de la tramvaiele Imperio sunt destul de firave”.
Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte din lotul de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.
Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.
Vehiculul este realizat din oțel și cântărește 47 de tone, fiind proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.
În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.